{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Silas L
Silas L
Tilmeldt:
15. feb 2020
Følger: 9 Emner: 2 Svar: 8

Passat 3b 2000 {{forumTopicSubject}}

Hej. Min passat er begyndt at sætte ud når jeg trykker metallet i bund (Ved omkring 3-3.500 omdrejninger og op). Den gør det selvom den er driftsvarm (har kørt i over 1 time). Nogen der ved hvad det kan være?

Ting som er værd at vide

Bilen har kørt 398000
1.9 tdi 115 hk motor (Pumpedyse)
Standart kobling, skal snart skiftes da pedal er hård (men glider ikke i 5 gear osv)
Trækaksel manchet er kvadret (smørrelse er ud over det hele men skal skiftes hurtigst muligt)

Har ikke rigtig oplevet det før ( Har ejet bilen i 15 dage)

Der er ingen motorfejl eller lampe der lyser ( har haft tester på )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 3b 2000
  • #1   15. feb 2020 Dieselfilter måske

  • Silas L
    Silas L Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 8
    #2   15. feb 2020 Tak for det hurtige svar. Der er forresten også lige lavet service med olie og filter. Kan godt tjekke dieselfilter i morgen :=)

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.903
    #3   15. feb 2020 på med en tester og udlæs live data.
    og se hvad den siger, når den gør det.

    og ud fra det fejlsøge på motor/ecu


  • #4   15. feb 2020 Jeg har samme problem med min 1,9 TDI 130 hk
    Når den rammer 100-110 så slår turboen helt fra , slukker jeg så mens jeg køre og starter den igen så trækker den igen men slår lige så hurtigt fra igen


  • #5   15. feb 2020 Men prøv st skift din n75 ventil (ladetrykstyring)
    Virkede dog ikk på min selvom symptomer passede til den


  • #6   15. feb 2020 #4 det jo fordi den går i nødsystem. Har du udlæst din bil med tester?. for det kan være de variabelvinger i turboen der hænger eller armen til dem. Har set det tit tjek vacum dåse på turbo kan bevæge sig frit op og ned. Og den Kan holde vacum for den dåse kan også gå til. Og så som det mest normale på de biler. kan det var en vacum slange der er utæt eller vacum plastik rørene der går rundt i motor rummet. Har set mange slid huller i dem igennem tiden. plejer at tage alle vacum slanger og rør af og tryk teste alt. de kan så også været stoppet til at skidt det har jeg også set. Det kan også være en tryk slange fra turbo til intercooler og til indsugning der er flækket/utæt eller flækket/slid hul i intercooler. vis egr ikke er blokeret kan det også være sod i indsugning der gør egr ventilen ikke kan lukke helt. Det giver også sådan nogen fejl,evt tag indsugningen og egr af og rense det for sod. og til slut det kan være ledningnet/stik til n75 magnet ventil der er knækket eller dårlig forbindels. ledninger har med at knækket ca ti cm fra stikket af. Og så kan det være dårlig n75 ventil. Så der er nok at tjekke ud

    profilbillede
  • Silas L
    Silas L Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 8
    #7   15. feb 2020 Der er fint tryk på turbo vil jeg mene, skal ud og køre en tur på ca 20-30km nu. Kan lige opdatere med om den også gør det “kold”. Jeg tjekker slangerne og turbo inden køretur. Tak for gode svar smiley

  • #8   15. feb 2020 #4

    Begynder din motorlampe ikke at lyse, hvis du kommer over 3000 rpm?

    Det problem havde min bror med sin og det var EGR-ventilen. Han nåede at skifte N75 før det blev løst med en ny EGR smiley


  • Silas L
    Silas L Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 9 Emner: 2 Svar: 8
    #9   15. feb 2020 Niks, ingen lamper smiley

  • #10   15. feb 2020 Freeway
    Jeg var lige ude og kigge lidt mere bilen og tjekke slanger og ja du havde ret , slangen fra turbo til intercooler var flækket 3-4 cm , så der er bestilt en ny også håber jeg det har været grunden til det . Har nemlig blokeret egr ventilen men har samtidig os bestilt ny ecu hvor den er programmeret fra


Kommentér på:
Passat 3b 2000

Annonce