{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

Bilkabuler {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg vil høre om der er nogle som har en god ide til hvordan man kan lave en lille bilkabule. Nogle har været så venlig at åbne en dør og hakken den ind i min bil så jeg har en lille bule på et ca.2-3 cm over kanten på bagerste baghjul.

I sagens natur koster det selvrisiko at bruge forsikringen da den skyldig naturligvis væk og der ikke findes nogen beviser.

Men er der en måde man selv kan lave en sådan bule på eller er det håbløst grunde bulens placering, størrelse eller andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilkabuler
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   20. feb 2020 tag et billede


  • Jimmi H
    Jimmi H Online Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 204
    #2   20. feb 2020 Er du helt sikker på at du har selvrisiko på en Bilkabule.?? Du har selvfølgelig nok tjekket det.!!
    I min forsikring er der ingen selvrisiko ved " Bilkabuler" hvor synderen er smuttet.


  • #3   20. feb 2020 P skadedæknkng er en tillægsdækning. Ikke alle selskaber tilbyder det.

  • #5   20. feb 2020 #2
    Det er en tillægsforsikring og kun få har den mulighed. Codan har eks. kun dækning er påkøre parkingsskader hvor ynderen er smuttet - ikke opstået på anden vis, som i dette tilfælde med en dør der er åbnet og har ramt min bil.

    Så kan man nogle steder vælger en selvrisiko på 0 kr, men det koster også tilsvarende.


  • #6   20. feb 2020 #4
    Tak for linket, hvis jeg ikke kan fixe det selv, så er det helt klar en overvejelse værd. Min selvrisiko er 4000 og det koster det hvis det kan rettes og omlakeret, så enhver pris det ligger under det er jo billiger.

    Skader i klarlak er heldigvis nemme at laver, men buler ved jeg ikke lige hvordan man fixer selv. Jeg har godt nok set at man kan opvarme med hårtørrere og så hurtigt køle ned med lufttryk falske vendt på hoved (altså is). Men det er ikke en metode som jeg kan bruge da jeg ikke har en garage med elstik til rådighed.


  • #8   20. feb 2020 Lige med sådan noget ville jeg ikke umiddelbart turde gå i gang selv, men det afhænger i sagens natur også af, om det er en "gammel" kasse eller en nyere bil, hvor man jo typisk gerne vil have, at det ser ordentligt ud, når det er fixet.

    Mht. en bulemand, og muligheden for at rette det ud uden spartling og lakering, så afhænger det rigtig meget af, hvordan tilgængeligheden er inde bagved bulen (kan man fx komme derind bagfra fx via bagagerummet og delvist trykke bulen ud indefra?) og om bulen fx sidder i en naturlig "bøjning" i pladedelen.


  • #9   20. feb 2020 Ok bilen er under to år, så det lyder til at gør det selv planen er udelukket.

    Tak for indput smiley


  • #10   20. feb 2020 Har selv lige forespurgt på sådan en opgave hos aut. værksted og autolakerer. Pris 7-800,-

  • #11   20. feb 2020 hvis lakken ikke er skadet kan en buleudretter rette den ud

  • #12   20. feb 2020 det sig rart med parkeringskade forsikring. Kun små 600kr på p skader. smiley

    men når den er så ny vil jeg få det lavet prof


  • #13   20. feb 2020 https://www.buledoktor.dk/

  • #14   20. feb 2020 Hej
    Ring til den lokale "bulemand" De kan bare deres kram
    MVH KP


  • #15   20. feb 2020 Homer , send billede PB. Så får du en ca pris

  • #16   21. feb 2020 Undersøg om du ikke kan få parkerings skadeforsikring på? smiley det har jeg 0 i selvrisiko

  • #17   21. feb 2020 Jeg kan se at mit forsikringsselskab har et tilvalg:

    Parkeringsskade
    Dækker parkeringskader op til 15.000 kr. uden selvrisiko, hvor skadevolderen er ukendt (forudsat at bilen holdt lovligt parkeret).

    Det er værd at undersøge smiley



  • #18   21. feb 2020 Jeg ville tage et billeder i går, men bilen var våd grundet regn så jeg kunne ikke lige finde bulen (ja den er lidt svært at find og se). Kigger lige igen i dag.

  • #20   21. feb 2020 Homer, er så glad for mit tilvalg ! smiley Da jeg købte min bil, var der allerede en dagen efter som ramte den med sin krog, og jeg fik det lavet med det samme uden vrøvl og til 0 kr.. smiley

  • #21   21. feb 2020 #19
    Jeg ved ikke hvor det er sket og jeg prøver faktisk altid at parkere så sikkert et sted som muligt. Men når man bor i indreby i København og skal holde på gaden, så er valget af parkeringsplader reduceret til hvad der er.
    smiley

    #20
    Jeg har i dag send en mail til min forsikring om hvad prisen og betingelserne er for netop det tilvalg smiley


  • #23   23. feb 2020 Her er et billede af bulen

    profilbillede
  • #25   23. feb 2020 Ja, jeg antager at det er hjørnet af en dør som er hammeret op i bilen.

  • #27   23. feb 2020 Hej
    Ikke mulig for en "bulemanf at fixe".
    Afslibning, punkt udstrækning med en svejse klo, spartlling og lakering.
    Mvh kp


  • #28   23. feb 2020 #27
    Øøø spartlling nej, det er skal der ikke for en bule. Det er muligt der skal en gang lakering til efter udstrækning men ikke spartling - Der er ikke noget materiale som skal erstattes af spartelmasse.


  • #29   23. feb 2020 enig den bliver rette så godt de kan. Så får den spartle og derefter lakering. Det det normal af den type der

  • #30   24. feb 2020 Det giver seriøst ingen mening at spartle en bule....

  • #31   24. feb 2020 Hej Det særegne ved en slagbule er at kanten "rejser sig" i forhold til omliggende plademateriale, derfor kan en ikke bare spartles uden videre, kanten af bulen vil stadig være der som et varigt minde. Mvh kp

  • #32   24. feb 2020 Men skal man så ikke have et nyt felt som reservedel i stedet for, spartling virker på mig ikke som en løsning det er en pladeværksteds regning værd?

    Så er ny reservedel i samme farve fra toyota og så skifte, er det ikke den korrekte løsning, altså at pladen er totalskade?


  • #33   24. feb 2020 Kør til dit toyota værksted og spørg, se hvad de mener. En bulemand kunne måske rette den ud, så skal intet males.

  • #34   24. feb 2020 #32 du kan ikke bare skifte den pladedel.
    uden at skulle skære/bore og svejse i bilen.


  • #35   24. feb 2020 hvis de skal skifte plade delen skal de jo os spartle samlinger bagefter det svejst.

  • #36   24. feb 2020 ok på den måde, troede at alt i dag var til at samme og skifte, ligesom de gør med forende og bagende når de skal males.

  • #37   24. feb 2020 Spartel, filler, kald det hvad du vil, men det er nu en normal proces på skader på biler..

  • #38   25. feb 2020 Men det må være en værdiforringelse, filler er jo ikke metal og har ikke de samme egenskaber. Så hvis en skade skal udbedres uden værdiforringelse, vil det så ikke kræve at en reserver del som så svejses på?

  • #39   25. feb 2020 Personligt ville jeg helst have det kunne laves med spartel, isted for der blev skåret og svejst i min bil, selvfølgelig kan det ikke lade sig gøre på større skader smiley

    Men nu følger jeg en del YouTube kanaler, og om det er en Mercedes eller Ferrari så har de alle brugt spartel, eller Bondo fra 3M til små skader smiley


  • #40   25. feb 2020 ok, jamen hvis det er industristandarden for udbedring af skader af den art, så må det være sådan man skal gøre.

  • #41   26. feb 2020 Hmm min forsikring har svare at de ikke kan tilbyde det tilvalg på nuværende tidspunkt.

    Mit gæt er, det kræver at man har det fra bilen er ny og lige er blevet leveret (altså med sikkerhed for at den ikke har skader for tidligere)


  • #42   26. feb 2020 altså jeg købt sidste min auris fra 2014. Det har jeg da alt det forsikring jeg kan trække på den. bla friskade, parkeringskade med meget lav selvrisiko. Det må bilen Max hver 6 år. smiley

  • #43   26. feb 2020 Jeg har spurt ind til hvorfor, så må vi se hvad de skriver. Fordi de skal jo kommer med en forklaring.

  • #44   26. feb 2020 Min passat er fra 2005, og den har det smiley Havde det både hos Tryg og nu også hos Alka, tryg ville dog have gode og store billeder af alle sider af min bil


  • #45   27. feb 2020 Jeg har fået svar om at det er fordi de er ved at lave en ny bilforsikring og den givers til alle kunder samtidig d. 01.12.2020. De er åbenbart lidt tidligere ude med tilvalgene på hjemmesiden end i praksis.

Kommentér på:
Bilkabuler

Annonce