{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Fabia servostyring svigt
  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 45 Svar: 81
    #2   23. feb 2020 Aner det ikke

  • #3   23. feb 2020 Har du strøm nok på bilen.
    Har selv en 2005 og den svigter ind imellem når strømmen er lav.
    Men kommer igen efter 5 minutter når bilen har kørt, og man slukker og starter igen.
    Min er elektrisk.


  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 45 Svar: 81
    #4   23. feb 2020 Der er masser af strøm på og jeg tror også min er Elektrisk..det ser sådan ud når jeg søger ved en skrothandler.. Tror jeg chekker sikringer først


  • #5   23. feb 2020 Har du nogen lamper der lyser?

  • #6   23. feb 2020 Det er elektrohydraulisk.
    Det plejer enten være selve servoenheden, eller bilens ledningsnet der er irret væk under batteriet.


  • #7   23. feb 2020 Du skal nok regne med ny tandstang da servo i den ikke kan laves da de gået over til ny mærke det holder i stedet

  • #8   23. feb 2020 Servomotoren sidder ikke i tandstangen. Den sidder under venstre forlygte.

  • #9   23. feb 2020 Er det ikke kun på 5j den gør det?


  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 45 Svar: 81
    #10   23. feb 2020 ingen lampe lyser og ingen sikringer defekte... hmmm
    det lyder dyrt


  • #12   23. feb 2020 El servopumpe der er defekt.
    Der er 2 typer Koito eller TRW , det står på dem og det gør nummeret også.


  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 45 Svar: 81
    #13   23. feb 2020 Jeg har lige åbnet for beholderen & det var som "Jesper" her sagde , den sidder under venstre forlygte.. den var tom. Jeg har fyldt servo olie på & nu virker den igen... Jeg ved godt at det er en stakket frist & at alt er på spil igen, for hvor er den utæt... Har en af jer en tegning eller diagram så jeg kan se hvordan sådan et servostyrings system virker & hvor de forskellige dele sidder ???.. Og tusinde tak for jeres hjælp herinde...

  • #15   23. feb 2020 Ja eller man kan gå ud og se i motorrummet eller under bilen hvor den er utæt.

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 45 Svar: 81
    #17   23. feb 2020 @Claus G..Hmmmm.. jeg troede det var det jeg gjorde ved at spørge alle de flinke kloge hoveder herinde..... men hver sin opfattelse & mening.....

    Til alle jer andre... Tak for positiv hjælp, den er MEGET værdsat ...


  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 45 Svar: 81
    #19   23. feb 2020 Jeg trækker mig ud af denne tråd. Har fået rigtig god hjælp I de 20 år jeg har været med.. uden at blive svinet sådan til...jeg er ikke interesseret i mudderkastning & at blive svinet til...... Du må finde nogen andre at svine til Claus G......... Til alle jer andre svar venligst ikke mere på denne tråd........

  • #20   24. feb 2020 Håber du har fyldt den grønne væske.. Den tandstang er meget følsom, hvis den ikke er defekt kan du nemt ødelægge din servo med en forkert væske..

  • #21   24. feb 2020 sæt den op på en lift eller høj donkraft. tag venstre forhjul af. og så tag inderskærme af. Så kan du se de to rør der går fra pumpen til tandstangen. og du kan hurtig se hvad der er utæt. husk det kan også være selve tandstangen der er utæt inde bag ved manchetten i begge sidder.så vis alle rør er tætte og selve elpumpen også er. Så det nok selve tandstang der skal skiftet. og tag dig ikke af Claus G han får en hjerneblødning ret tit her inde :-).

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 92 Emner: 45 Svar: 81
    #23   24. feb 2020 Claus G... Ret skal være ret...... Og jeps jeg var fuld af løgn... har lige chekket...
    Har kun været her på Bil i 3 år... (hmmm troede det var mere) men til gengæld på MC galleriet i 13 år (Oprettet: 25. aug 2007) så det er selvfølgelig ikke tyve, selvom det føles sådan.... Ha nu et godt Liv... & pas på blodtrykket smiley


  • #25   24. feb 2020 Vi havde også en fra 2004 (1.4 MPi)
    Under kørsel stoppede servo pludselig med at virke. Efter en genstart (høhø), så virkede den igen.
    Vi opgav at lave det, da det var så periodisk - og bilen var sgu ikke meget værd.

    Så håber sgu ikke det er noget billigt at få lavet smiley


Kommentér på:
Skoda Fabia servostyring svigt

Annonce