{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressionstest
  • Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
    #1   17. mar 2020 kommer an på bil.

• #2   17. mar 2020 Bmw E90 318i

• #3   17. mar 2020 lav en kompression test med et tryk ur du sætter i hver cylinder via tændrør hullet. Det er nu også hurtigt at gøre og har du ikke en koster den ikke mange kr til en benzin bil.

• Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

#4   17. mar 2020 ja tryk ur er bedst og nemmest når det bare en 4 cyl benzin

• Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

#6   17. mar 2020 bare tænk over hvis der ligger olie nede ved tændrøret pga ventildækselpakningen er utæt og det så render ned oven på stemplet når du tager tændrøret op så vil det hæve kompressionen

• #7   17. mar 2020 Den har jeg set på, og tænker det er en god mulighed.

Freeway: Kender du kompressions forholdene?
    Fik at vide, at den skal være på 9 bar, og må afvige 2 bar??
    På mig lyder det helt vildt, at den må afvige så meget.
    For mig set, så ville jeg mistænke stempelringe, hvis den afviger med 2 bar, i forhold til det andre

Anders: Ventildækselpakningen er helt ny

• Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

#8   17. mar 2020 fra tolerancedata
    Kompressionstryk 9,0 - 18,0 bar
    Min. og maks. værdi er afhængig af positionen på Valvetronic.
    Kompressionstryk Største forskel 2,0 bar

vel bare se om de nogenlunde ens

• #9   17. mar 2020 Anders: Kan du prøve at forklare mig, hvad der menes med positionen på Valvetronic?

En slidt/ knækket stempelring, vil vel afvige en del fra andre?

• Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

#10   17. mar 2020 ved ikke noget om det valvetronic. du skal må prøve at teste alle 4 cylinder og se om de ens

• Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

#11   17. mar 2020 husk du skal give fuldgas mens den drejer i starten 5-6 gange

• #12   17. mar 2020 Det ved jeg.
    Og så selfølgelig med sikringen til benzinpumpen afmonteret.

Må prøve i morgen.

Har nemlig for stort olieforbrug/blå røg.
    Så er ved at finde ud af, om det er skraberinge/stempelringe.

Eller om det er nye paraplyer.
    Dvs, topstykket bliver renoveret

• #13   17. mar 2020 Har skiftet olieudskiller, inkl slanger.

Sådan her så den gamle ud

profilbillede
  • #15   17. mar 2020 bruger den køler/vand?

• #16   17. mar 2020 Ikke hvad jeg har lagt mærke til.

Syntes ikke den tager noget.
    Har selfølgelig tjekket reelmæssigt

Olieudskilleren var fra 2006.
    Så den er aldrig blevet skiftet.
    Km nu er på 143.600

• #17   17. mar 2020 ok det var også bare en tanke. da min tidliger bmw 1.8 hade det snask i topdækslet var det nemlig en dårlig toppakning. ikke det behøver være Det for kondens i motoren vis ikke den bliver kørt godt varm tit. kan gøre at det kommer til at se sådan ud, min der var top bolten gået næsten løse så Det var nok at rense topstykket og sætte en ny toppakning i igen. Det er så også eneste gang jeg har set hvor top bolte var gået løs og har lavet/udskiftet mange topstykker og toppakninger i mit liv.

• #18   17. mar 2020 Planen er, at hvis kompressiontesten i morgen, er ok, så bliver topstykket renoveret, med alt.
    Og så selfølgelig også toppakning.

Altså et komplet slibesæt

Tænker at, paraplyerne godt kan have det skidt, trods km

• #19   17. mar 2020 nu skal du jo ikke kassere motoren selv om kompression ikke er i orden på en cylinder. vis en er under mål eller to for det kan jo være ventileren skal slibes til igen eller et par skal skiftes. så vis den ikke er ok så lav en leek test af hver cylinder. så du kan se om luften kommer ud af ventiler eller om det kommer ud af motoren inde fra. husk at køre stemplet i top inden i laver den test vis det bliver nødvendig. så kan du hurtig se om det er ventileren der er utætte eller om luften fiser forbi stemplet/ringe og ud af motoren. bare husk at tage indsugning slange af inden test. Og så ellers lyt der til og i udstødningen bag og også om det suser ud af olie dækslet på motoren. så som sagt ville du hurtig se hvor det suser ud af og om det er fra indsugning ventiler, udstødning ventiler eller det suser ud af motoren.. så det er dårlige stempel/ringe.

• #20   18. mar 2020 Har du kørt i 6 måneder med for højt olieforbrug og blå røg uden og få det udbedret ??

Eller fik du det udbedret den gang, også er det kommet igen. For din video som er 2 måneder gammel skriver du i tråden til at den ikke bruger olie eller ryger blåt ??

Var det ikke en ide og få en mere kompetent mekaniker til at gennemgå bilen og finde den egentlige fejl, frem for at bare skifte hvad man tror

Vi snakker en bil hvor du snart må have brugt samme beløb som bilen kostede i skift at unødvendige små ting uden effekt

Kommentér på:
Kompressionstest

Annonce