{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.117 visninger | Oprettet:

Bilbatteri dødt eller ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej BG lige et hurtig spørgsmål omkring bilbatteri. (skal lige siges jeg allerede har spurgt nogen i min egen omkreds men får et nyt, og andet svar hver gang så nu tyder jeg til jer)

Jeg har en go gammel Opel Corsa fra 2006 (vidunderlig bil når den ellers kører..) den skal synes nu her i slut april. Den sidste uge er mit batteri så begyndt at give op.

Den sidste uges tid har den ikke kunnet starte uden startkabler. Selvom jeg har ladt batteriet på henover weekenden.


Idag har jeg så har fået testen batteriet med et multimeter. Når jeg måler uden den er tændt måler den Ca 9,30/40 volt (det er et 12v batteri) når jeg så får bilen startet, og vi tjekker om den lader så måler den 14,20/25 (her har fundet ud af at den helt fint lader.)

Så hvor er problemet er det batteriet? Eller noget andet. Et andet problem som så er opstået er at mit bagagerum ikke kan åbnes.

Håber i forstår spørgsmålet, og det rigtige svar kommer fra en af jer derude.

Tak på forhånd, og fortsat god torsdag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilbatteri dødt eller ikke?
  • #1   26. mar 2020 Bare i med et nyt batteri, det virker som om det er faldet sammen

  • #3   26. mar 2020 Okay, og det kan godt ske selvom batteriet er relativt nyt?

    Forstået på den måde at det er et batteri som blev sat i sidst juli/start august sidste år batteriet er faktisk også fra Varta


  • #4   26. mar 2020 Ja et nyere batteri kan gå til. Det kan have en fejl/falde sammen. Men har også set dem gå til vis folk lade det gå tør for strøm flere gange,Og især vis der har været koldt vejr. Men vis det kun er så gammelt som du beskriver er det da bare og bytte det til et nyt. Det har jeg da gjort ved de batterier jeg har haft der er gået til inden for 2 år. skal selv til at have skiftet et batteri på passat der kun er 1 år og 6 måneder gammel. Men ved så godt hvorfor det er dårlig nu. det fordi konen har glemt at slukke lyset rigtig mange gange over natten. Så har haft start kabler på den mange gange men som sagt kan heldigvis bytte det i nu. kan så heller ikke forstå hun altid tænder lyset når bilen har kørelys for og bag,og hvor der ikke er mørk. Så det har vi diskuteret lidt om,pga af alle de gange den var flad for strøm.

  • #5   26. mar 2020 Ja dit batteri er dødt, byt til nyt køb i en nogenlunde anstændig kvalitet.

  • #6   26. mar 2020 Melder mig til koret, byt til nyt. Kan være der er garanti på.


  • #8   26. mar 2020 Claus G. Det jo lige det manden selv har gjort

  • #10   26. mar 2020 #9 Claus G

    Det tester man med et multimeter uden motoren er i gang ved at måle "hvilespændingen" og med motoren i gang ved at måle "Ladespændingen"
    det er også gjort og "hvilespændingen" indikerer klart og tydeligt at batteriet er defekt


  • #12   26. mar 2020 Når han måler 9,3v med et multimeter så er hans batteri enten afladet(defekt generator) eller dødt og generatoren har han udelukket.
    Lad nu være med at gøre det sværere end det er, smut du nu bare tilbage til dine spam indlæg....


  • #14   26. mar 2020 Nemlig ja

  • #15   26. mar 2020 Claus. Og godt du kan svine folk til når de laver et indlæg. Eller oprette ligegyldige Forum indlæg smiley

  • #16   26. mar 2020 Vores Avensis batteri dødede efter 7 år, fik et nyt på og 4 mdr efter klappede det samme, der var strøm nok til at trække motoren i gang, men batteriet blev så afladet at den stod med forhøjet tomgang i noget tid før der var strøm nok til at slippe håndbremsen... Fik et nyt på garantien og siden har alt spillet smiley Så nye/nyere batterier kan sagtens gå til

  • #17   27. mar 2020 Man kunne jo evt. måle og se hvilket forbrug der er på batteriet imens bilen er slukket, som TS skriver så kan bagagerummet ikke åbne, måske der er noget omkring der som sluger strøm..


    Motor og alt elektronisk udstyr i bilen skal være slukket. Nøglen ude af

    tændingslåsen.

    Afmonter plus-pol kablet på batteriet.

    Forbind multimeterrets sorte prøveledning til dette kabel, og forbind den røde til pluspolen.

    Nu kan der ses på aflæsningen hvor stort et stilstandsforbrug bilen har, der vil normalt være et forbrug på nogle mA som sørger for at ur og andet udstyr kan huske og stå stdby.

    Stilstandsforbruget er normalt 0-50mA men kan varier meget alt efter udstyr men hvis du har en form for kortslutning, evt. defekt generator vil stilstandsforbruget være væsentligt højere.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #18   27. mar 2020 #10
    Et multimeter kan give en ide om problemet.
    Men et batteri kan godt vise 12V, men kapaciteten i batteriet er der ikke
    Jeg kan komme med et eksempel, batteriet i min bil viser 12V med et multimeter, og batteri analysen viser at der kun er ca 30% kapacitet tilbage på batteriet, men den starter dog udmærket selv med et starterforbrug på 2500W. smiley


Kommentér på:
Bilbatteri dødt eller ikke?

Annonce