{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

kent l
kent l
Tilmeldt:
30. apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Skæve fodbremse skiver {{forumTopicSubject}}

Hej , jeg er den lykkelige ejer af en ford fiesta 1.0 Evi boost 100 hk fra 2014 , men den er hård til at gøre fodbremse skiver skæve , har skiftet skiver og klodser en 3 gange inden for 2 år , og sidste gang også nye bremse calibre uden det har hjulpet, hmm er der mon andre der har haft samme problem , Mvh


Kommentarer på:  Skæve fodbremse skiver
  • #1   26. mar 2020 Overvej om ikke dine fælge eller andet der måske er problemet. Har set på mondeoer at hvis de kører med uoriginale fælge, så er der ikke plads til den skive/ring der holder skiverne fast.

  • #2   26. mar 2020 Nu ved jeg ikke lige med sådan en Ford, men det er et kæmpe problem på F.eks. Vw up hvis ikke navet er helt renset for rust inden skiven monteres eller hjulene har været spændt for meget

  • #3   26. mar 2020 Kan også sagtens være måden du stopper bilen på, brems gerne ned og så lige rul de sidste 5 meter stille og roligt, i stedet for at komme med høj hastighed ned og holde helt stille med et hårdt pres på pedalen smiley

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 525
    #4   26. mar 2020 Start med at gøre dit nav rent og få så målt efter for skævheder med mikrometerur

  • #6   26. mar 2020 Kørestilen

  • #8   26. mar 2020 Nej mere kørestilen....

    Støbegods var næsten 100% rødglødende da de blev producerer.
    Så griner også tit over dem der siger at de lige skal køres til når de er nye....
    ??


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #9   27. mar 2020 Nej, støbegods var 110% rødglødende da det blev produceret, det var faktisk flydende.. smiley
    Når det så køler ned, skabes der spændinger i det. Og når de efter at være blevet drejet på mål bliver monteret, så bliver de på ny varme ved brug.
    Derfor er der god fornuft i at "køre dem til".

    Punktvis afkøling af skiven kan også gøre dem skæve. Derfor bruger jeg fodbremsen til at standse bilen, og håndbremsen til at sørge for den ikke efterfølgende ruller..

    Så holder jeg heller aldrig og blænder dem bagved med mine bremselygter.


  • #10   27. mar 2020 #9

    Det bliver ikke mange biler som kommer over for grønt lys hvis alle gjorde sådan.
    Mange biler i dag er med elektrisk håndbremse, og det tager lige et sekund for den at slippe.
    Og jeg tror faktisk at folk bagved er ligeglade med dit bremselys.
    Blænder det, så burde du nok tjekke om det er korrekte pærer som sidder i lygten.


  • #11   27. mar 2020 Kan også være navet er skævt. Efter hjulet et spændt for hårdt. Det ses på nyere biler da alt bliver produceret så billigt som muligt nogle folk spænder med en 1meter stang og så krops vægten op og hop 2gange. Det kan de nye nav ikke lide. Nogle biler skal efter hånden kun spændes 80-90nm

  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #12   27. mar 2020 #10

    Man kan jo også være lidt vågen, og så løsne den elektroniske håndbremse, når man kan se lyset snart skifter, eller de foran holdende begynder at køre. smiley

    Jeg har de korrekte pærer i, men nogle nyere biler med LED lys blænder faktisk ad H til.


  • #13   27. mar 2020 #12

    De blænder jo kun forbi du altid ligger bagest....??


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #14   27. mar 2020 Er jeg den eneste der studser lidt over ordvalget i overskrift? Fodbremser?

  • #15   27. mar 2020 nææææ det er vel det samme som på en gammeldaws cykel.....

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #16   27. mar 2020 Så det er en pedalbil der er tale om smiley :) Jeg har ikke mødt nogen biler overhovedet, hvor man ikke brugte foden til at bremse med smiley Jo min fars handicap bil, men den havde mulighed for både fod og hånd smiley

  • #17   27. mar 2020 nu er selv mekaniker personlig på min privat tager jeg sgu ikke så tungt. De får sgu lov at arbejde. Min bremser noget ikke at køre 100km før de fik bremse ned fra 150kmt til 0kmt. De har sgu ikke taget skade

  • #18   27. mar 2020 Måske er der noget jeg misforstår, men hvordan kan kørestilen være grund til skæve bremser? Bremser er vel lavet til at kunne bruges, også hårdt.

    Jeg har masser af gange været hård ved bremserne i mine biler, så hård af de lugter fælt og varmer fælgene godt op. Og det er de aldrig blevet skæve af.


  • #19   27. mar 2020 Carsten J

    Tror nu ikke det var meningen at alm. std. biler skal køres hårdt i trafikken, men selvfølgelig er der jo nogen der kører sådan.
    Hvis trådstarter har skiftet bremser 3 gange på så kort tid, ville man så umiddelbart tro at han vælger det billigste produkt flere gange, når han også sætter nye kalibrere på.
    Hvis man som nogen mener at det er pga. billige skiver, og at man så er godt dum at gøre det om igen, og igen...
    Så ville man jo nok spørge om han også Binder sine snørebånd selv.??
    Derimod har jeg skam erfaring med folk det ødelægger deres skiver og så meget andet, og som stadig benægter at de mishandler en std. bil.
    Og så er det ligegyldigt om det er brembo, Bosch eller billige skiver.
    Det er et faktum, når folk påstår at deres bremser er serviceret og kører 100 % men at skiverne bliver skæve alligevel.
    Så vil der jo ikke være noget der dur i længden overhovedet.
    ??


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #20   27. mar 2020 #13

    smiley


  • kent l
    kent l Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #21   11. apr 2020 ??????tak for alle de gode bud , de seneste skiver har været brembo med kølehuller og mentex klodser det burde funke, gir god mening at jeg har spændt mine fælge for hårdt og hjulflancer derfor er blevet skæve , jeg skal vist lige i Biltema efter et måleur , god påske mvh

Kommentér på:
Skæve fodbremse skiver

Annonce