{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.914 visninger | Oprettet:

bruger kølervæske {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Vil høre om der nogle af jer der har haft problemer med kølervæske på en golf 5 2.0 fsi 150hk og hvad kan der skyldes at den bruger kølervæske, er det en normal ting har købt bilen for 2 måneder siden og hver gang jeg har kørt Ca 350 km så melder den at jeg ikke har kølervæske

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bruger kølervæske
  • #2   28. mar 2020 Biler må ikke ruge kølervæske, så det er ikke normalt.... Kæbt ved forhandler. Reklamer over det og få det lavet på garanti...
    Kæbt ved privat er der ikke så meget og gøre, og sælger har nok vidst den gjorde det..
    Normalt hvis biler bruger kælervæske, og ikke spilder det, så det enten egr køler eller toppakning/topstykke. Og NEJ lad være med at fylde mirakkelkur på dåse i for at tætne indefra

• #3   28. mar 2020 Find en der har udstyr til at trykprøve kølesystemet.
    eller køre den på værksted.

hvis den bruger meget kølervæske.
    og man ikke gøre noget ved det.
    kan det eks. hvis det er toppakning, bliver meget dyre og lave skaden efterfølgende.

dog kan det være svært og finde hvis egr køler er utæt og den tager vandet med ind i forbrændingen, så er det ikke sikker man kan se det

• #4   28. mar 2020 Det hele ser normalt ud og der er ikke "mayo" på oliepåfylningensdæksel

• #5   28. mar 2020 Om det er en kendt fejl på de vag motore ved jeg ikke om jeg kan kalde det for, men jeg kender alligevel mange som har fået lukket egr køleren fra pga den har været skyld i det vandforbrug der! smiley

Men som der er skrevet, så lad vær med at gæt dig frem, tag ned og få den trykprøvet, det kan ikke koste alverdens penge..

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #6   12. apr 2020 Der er mange forslag, men først og fremmest vil jeg også anbefale dig få lavet trykprøve.. Ikke så dyrt tror jeg eller køb selv udstyret fra T-Hansen eller biltema.. Eller
    Du kan evt. varm motoren (indtil termostat åbner sig eller kører en tur) derefter sluk motoren og se om der dråber noget ud hvis ikke, så er den nok tæt..
    hvis den er tæt ja så har du sku et problem for det er ikke normalt biler skal bruge miste kølervæske.. ikke ret meget ihverfald.. for der vil altid fordampe lidt efterhånden..

Grundtil du skal varme moteren er fordi der kommer tryk på , du skal slukke moteren fordi trukket bliver ved med i et stykke tid endnu men du kan ikke hvis du kører fordi det er knap så tryk da cirkulation forsætter dermed kan du ikke se det dråber..

Du kan nok ikke se at oliedæksel har mayo endnu da bilen næsten lige købt, også fordi sælger har renset skidtet inden salg. men hold altid øje med det for det kan koste dig en formue..

Kommentér på:
bruger kølervæske

Annonce