{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen som har noget erfaring med rotella setula dæk
  • #1   3. apr 2020 ikk køb sådan noget kina lort. trods alt kun dækkende der holder bilen på vejen.

    Hvad str søger du?


  • #3   3. apr 2020 rotella er det ikke de der sammenrullede lakridsbånd fra haribo.
    tror ihvertfald at de har nogenlunde samme egenskab


    profilbillede
  • #4   4. apr 2020 Endelig ikke forvent et seriøst svar på BG om det emne, dæksnobberne vil til hver en tid sige at kun det dyreste er godt nok......
    Kender ikke mærket men har nu lagt gode buget dæk før, lige som jeg har skod premium dæk.


  • #5   4. apr 2020 Har kun hørt godt om mærket..

  • #6   4. apr 2020 Søger 225-40/19 men de skal ikke larme og have lidt god økonomi. Alle de der premium dæk larmer og har dårlig økonomi kontra bugdet dæk. Nexen har jeg osse kigget på

  • #7   4. apr 2020 Jeg har Nexen som vinterdæk, fornuftig pris og intet at udsætte på kvaliteten

  • #8   4. apr 2020 Jeg har kørt meget med Nankang førhen, og efterfølgende haft både Star Performer, Rotella og Nexen.. Jeg kører ikke vanvittigt, men har ikke noget at brokke mig over sammenlignet med tidligere erfaringer med Conti, Goodyear osv..

  • #9   4. apr 2020 Køre på Roletta sidste sommer.
    Ros.
    De er runde.
    Ris.
    Larmer ikke synderligt.
    Man skal bestille dem 20m. Bredere end man ønsker. Ville havde 245 men næ man måler dem så er de 225
    Mangler greb i vådt føre. Acceleration især ø.
    Dæksider føles som smør

    Er ikke imponeret over dem men modsat så kostede de det halve af Hankook og Toyo
    Hey ville ikke købe dem igen med mindre


  • #10   4. apr 2020 Makker kører med dem på sin Getz, 4 stk for cirka 800 på Ebay.

  • #11   4. apr 2020 Ja okay de er nemlig vanvittig billige. Men jae hvis ikke de gode i vådt føre er det os træls. Hva så med nexen?

  • #12   4. apr 2020 Har været dækmontør i 15 år Og er conti mand,men efterhånden ikk en skid km i conti før de er nedslidt og hopper tit om morgenen ,så prøvede at købe rotella setula 4 season r03 og fuck er imponeret ,for godt bid i vådt vejr ,lav støj, minimal afbalancering efter montering og godt bid i sne i Norge.

  • #13   4. apr 2020 De sidder på BMW 520d F11

  • #14   4. apr 2020 Læs nogen tests om den aktuelle størrelse du vil køre med.

  • #15   4. apr 2020 godt se de fristende at købe når de 300kr billigere end de næst billigste.
    Du må selv om du vil tage chancen og ende i grøften når det pisser ned.

    Du kan se den her test video hvor Nutella dækkende er op imod Conti.
    https://www.youtube.com/watch?v=xTcxNw3raNE&t=96s


  • #16   4. apr 2020 Der dælme os stor forskel på og have 140 hk end og have 400hk

  • #17   4. apr 2020 ikke når du tager et sving

  • #18   4. apr 2020 eller bremser smiley

  • #19   4. apr 2020 Hvis man har så store problemer med at blive på vejen så er jeg ikke sikker på det er dækkene som er det største problem......

  • #20   4. apr 2020 Nemlig og 400 hk hvad fanden skal man med dem i et land hvor Max er 130 kmt ha ha sgu griner folk er så duperet over alle de heste for hvad skal man med dem .?

  • #21   4. apr 2020 Og jeg har lavet undvige manøvre og accelereret ud fra fra rundkørsel i regn vejr uden nogen vilde oplevelser ,så nok mere spørgsmål om talent

  • #22   4. apr 2020 Ha ha Stefan k helt rolig hvad ang dæk for du køre vist kun vw og vw audi er altid på værksted ,så mere spørgsmål hvad dæk din cykel har brug for af dæk

  • #23   5. apr 2020 Jeg har købt en Bmw x3 der havde Rotalla monteret på sommerfælgene. Jeg var helt overbevist om at jeg skulle købe nogle nye dæk inden de blev monteret, men de fik en chance. De kører rimeligt, meget støjsvage, og jeg er ikke kørt af vejen i regnvejr endnu.

  • #24   5. apr 2020 Ja okay det kan være jeg skal give dem et forsøg så:-) jeg er ikke racerkøre ligesom nogen andre åbenbart er her inde:-) tak for svar:-)

  • #25   5. apr 2020 Det har ikke noget med at køre race eller råddent. Det når man skal lave en undvigelses manøvre hvis nogen render ud foran en eller lignede, alt sammen noget man ikke kan forudsige. Men prøv dem smiley

  • #26   5. apr 2020 eneste grund til at jeg er lidty imod de hersens billige kinadæk er fordi dækkene altså er eneste kontakt med vejen.
    samtiddig ved jeg at de "kendte" dækproducenter bruger vanvittige summer på at udvikle og teste de dæk de laver, hvorimod de billige kinadæk nok ikke er testet voldsomt meget fra fabrikkens side af og ingen ved vel helt præcist hvad det er for en gummiblanding de bruger. plus at deres dæk for det meste er kopier
    jeg stoler bare ikke på dem
    jeg køber aldrig selv de billigste dæk, men heller ikke de dyreste.
    jeg køber dæk i mellemklassen som passer fint til mine biler og mit behov. og er meget glad for hankook dæk som jo efterhånden er mellem de 5 bedste dækproducenter i verden


  • #27   5. apr 2020 Jae jeg må prøve dem og se hvordan de er:-)

  • #28   5. apr 2020 Giv en opdatering når du har fået kørt nogle 1000 Km. Bare af ren nysgerrighed smiley

  • #29   6. apr 2020 Yes det skal jeg nok:-)

  • #30   10. apr 2020 Jeg har brugt dem flere gange. Jeg vil sige de er i den bedre end af kina dæk. Jeg køre på 235/40-19 vredestein quatrac 5 helårs til omkring 2.000kr af stykket lige nu. De var med i bil handlen. Men når der slidt op her til vinter. Så kommer der rotalla vinterdæk på de originale 17" og rotalla sommerdæk mine 19". Alle de otte dæk koster ca de samme som 2 af mine vredestein quatrac 5. Forresten, mine vredestein quatrac 5 har kørt nu 40.000km og larmer helt vildt har gjort det stort set fra dag 1. Hopper om morgen og har ikke det bedste grib i sne.

  • #31   12. apr 2020 Uodate nu har jeg kørt på dem i 3 dage og igår da det regnede synes jeg ikke det var et problem og holde sharanen på vejen. Jeg sys de gode nok til prisen de larmer ikk mere end de conti vinterdæk jeg havde på i vinters. Jeg er godt tilfreds

  • #32   12. apr 2020 Det kan ikke siges gange nok, At spørge folk i forum om dæk, er 110% fail.
    Hvor mange af dem, som mener, at de har "erfaring" med dækkene, har prøvet 20 forskellige dæk at sammenligne med på forskellige underlag, alle hastigheder osv? De kører til Netto og tilbage. Så skriver "de står satme godt fast"... Tillykke med det.

    Det eneste rigtige, er at gennemlæse alle tilgængelige dæktest rundt i Europa. Så kan man danne et billede af hvad er godt og hvad er lort. Og Rotalla falder godt og grundigt igennem i stort set alle test. De eneste "Kina" dæk, som jeg læste godt om, er Maxxis. I den billige ende findes også Atlas, Apollo og Giti. Nexen laver faktisk ret gode dæk. Bl.a VW Polo og Porsche Macan bruger dem som originalmontering

    Så brug lidt ekstra tid på at kigge dæktest igennem. For vores allesammen sikkerheds skyld...


  • #33   12. apr 2020 #32
    Så vidt jeg kan se er Rotalla mærket lige som andre dæk. Jeg havde nogle continental og blev træt af at de punktere hele tiden på min grus vej og konen opdaget det først når hun havde kørt et stykke. så dækket var lige til skralde spanden. jeg købte så nogle andre kina dæk. kumho tror jeg det var. Jeg synes det kørte okay og havde okay grip i sne og på is. men de havde jo samme eu mærkning som det dyre continental. kan man ikke bruge de mærkninger til nået eller hvad mener du.


  • #34   12. apr 2020 spørgsmålet er så bare om den mærkning der sidder på dækkene reelt er fem potter pis værd når det er et billigt discount produkt.
    tror fuldt og fast på at der bliver snydt med det i kina


  • #35   12. apr 2020 Jeg er fint tilfreds jeg javde os kigget på nexen dæk men de havde nogenlunde samme anmeldselser som rotella men var bar det lidt dyre en nexen. Men jeg køre 7 personers sharan og vi har 5 børn og der er intet med de rotella.

  • #36   12. apr 2020 jeg synes godt nok det svært at finde ud af. for hvis jeg går god og kigger på sommer dæk test 2020 er vinderen Continental PremiumContact 6 den mærkning er C økonomi A våd og 72db så går jeg ind dæk online og kan på finde en rotalla og den her mærkning C økonomi B våd 69db støj. så efter eu mærkning er rotalla et næsten lige så godt dæk på nogle af punkterne.

  • #37   12. apr 2020 Læs en test af det konkrete dæk, de performer meget forskelligt fra str til str de ukendte mærker.

  • #38   12. apr 2020 hm, mon dem der virkelig tester dæk sån for alvor gider bekymre sig om de der økonomi dæk, det tror jeg nu ikke er en ret høj prioritet.
    syntes det er sjældent man ser test af disse dæk, medmindre de er lavet af hr og fru danmark der bare lige skulle have et sæt dæk på skoda citigoen og som måske maks kører 10000 km om året


  • #39   12. apr 2020 Altså vi køre omkring 20-25.000km om året. mest by og landevej og er sjælden over 90km/t. Kun motorvej en gang eller to om året. Bor i nord/vestjylland. Jeg har ikke nået i mod at køre på kina dæk. Da de passer fint til vores kørelsbehov og tænker over det når det regner, så kina dæk er okay for mig. Dæk er en svær ting at rådgive i. Min mening er køb det billigst dæk med de bedste eu mærkning i den størrelse man skal bruge, men hvis man køre motorvej og mange km, så køb et godt kendt mærke.

Kommentér på:
Nogen som har noget erfaring med rotella setula dæk

Annonce