{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Citroën c3 aircross baklys {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en c3 Aircross, som jeg har ville sætte noget mere baklys på, men da jeg har monteret det nye baklys virker det ikke, så har jeg afmonteret det igen men nu er der intet af mit baklys der virker

Hvad kan det skyldes, synes jeg har tjekket alle sikringer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroën c3 aircross baklys
  • #1   5. apr 2020 prøv at sætte en tester på den. Det kan være den har målt for meget modstand via canbus systemet og lukke helt ned for strøm til de lygter.der sker tit det samme vis forkerte pære bliver monteret. så Det kan de nyere biler finde på vis man efter montere lygter, så kan den lukke ned for strøm til den lygte man tager strømmen fra. så på med en tester og slet fejl kode der sikker er kommen pga af det. Og så virker lyset sikkert igen, du kan også prøve at tage en pol af batteriet og se om det nul stiller det. evt næste gang du sætter et efter monteret lys til, så sæt et relæ imellem så styre strømmen kun bliver taget til relæet. Og så træk en ledningen fra batteriet af, eller vis der er en cigar/strøm udtag bag.og brug det til strøm til den efter monteret lygte. så burde bilen ikke lave fejl på den udgang til baglygten. da det er meget lidt strøm der skal til at at aktive et relæ. Det har jeg i hvert fald ikke haft nogen problem med at gøre selv på nyere biler.

  • #2   5. apr 2020 Jeg havde samme problem på min Fiat Ducato.
    Her kom det igen efter jeg havde taget nøglen ud og tænding helt fra i 5-10 minutter.

    På min nye Citroen Jumper er der baksensor på og her har jeg taget signalet fra boksen til denne og brugt som styrestrøm til relæet


  • #3   6. apr 2020 Det du har gjort, kunne man for 15 år siden.... Det kan man ikke mere pga Canbus eller BIS computer som overvåger forbrug, kortslutning, blinkhastighed, anhængerlys.. Kort sagt ALT skal der er computer til... Det er også derfor der i nogle tilfælde ikke er en sikring i visse elkredse
    Bilen skal ha af vide der er kommet nyt til....


  • #4   6. apr 2020 Det hedder en BSI men enig, vores 508 går amok når vores trailer sidder på med led-lygter. Jeg har sådan et modstands stik i mellem og det hjælper, men den lyser stadig i service lampen og siger "tjek blinklysene" de næste par køreture efter der har været hænger på smiley Efter et par køreture går det væk, men så længe det står på er det træls da bilen selv sætter GPSen til nærmeste Peugeot værksted, da den har opdaget en alvorlig elektrisk fejl...
    Jeg skal have lavet en permanent løsning hvor jeg sætter modstande fast under traileren, så jeg slipper for det dumme modstandsstik smiley


  • #5   6. apr 2020 Stavefejl ja det hedder BSI, som for øvrigt har lagret en for høj oliestand på min Peugeot 308 1,6 VTI som bruger 3 liter olie pr 10.000 km
    Værkstedet hældte for meget olie på, men de kunne ikke slette fejlen efterfølgende..
    Fejlen kommer kun frem når man går ind og søger på fejlkoder


Kommentér på:
Citroën c3 aircross baklys

Annonce