{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Ingen olietryk c20let {{forumTopicSubject}}

Hey
Min c20let begyndte her den anden dag da jeg startede efter et par ugers stilstand at tikke helt vildt, så skyndte mig at slukke igen.

Så skrev jeg lidt rundt og fandt så ud af den olie jeg brugte var For tynd, så jeg skiftede lige til noget 10w-40. Så startede jeg den op igen, tikkede stadig HELT vildt. Imens den stod i tomgang åbnede jeg lige oliedæksel og kiggede ned, der var sku ikke meget olie der splaskede rundt der nede, lidt, men det kunne ha været fra da jeg fyldte på 5-10 minutter inden.

Har så kommet til den ko klussion jeg ingen olietryk har, og har læst lidt om det og fundet ud af olietryksreguleringsventilen godt kan sætte sig fast på sådan en c20let pumpe. Så den skal selvfølgelig lige ud og renses og samtidig installere jeg et olietryksur. Men spørgsmålet er så, hvordan kan jeg tjekke olietrykket, uden at skade motoren (yderligere, hvis den allerede har taget skade). Hvis det ikke hjælper med ventilen og olietrykket stadig er væk, så er det jo ligesom at køre rundt uden olie, so what to do?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen olietryk c20let
  • #1   11. apr 2020 skaf et ekstern olietryks ur.
    som sætte i, der hvor olietryks kontakten sidder.

og mål trykket fysisk på den måde.

det er den bedste måde og kontrollere.

men lav være med.og køre for meget med motor, hvis den nu ikke har olietryk, man kan hurtig ødelægge div lejer i motor/Turboweekend

• #3   11. apr 2020 Jeg vil væde med at det er det stempel til overtryk der sidder nede i pumpen på en fjeder der sidder fast, det er sikkert også den du selv nævner.
    Det skete for min C20XE

• #4   12. apr 2020 Che k overtryksventil i oliepumpe. Knækket Fjeder eller flækket kegle/kugle
    Mvh kp

• #5   14. apr 2020 Havde helt glemt alt om mit opslag her inde. Har siddet og læst på nettet efter en løsning de sidste par dage. Men ihvertfald, jeg bestilte et olietryksur, som jeg burde ha gjort for længst. Det kommer først d. 23. pga alt det her corona, så ind til da må jeg vendte. Motoren bliver ikke startet, før det er fikset. Jeg vil få bilen trukket ind på arbejde, så jeg kan få den op på en lift, så jeg kan se lidt nærmere på den overtryksventil. Mistænkte den som det første, men når jeg alligevel skal ned omkring det område når jeg skal ha uret installeret (Og lave AC delete), så gør jeg det hele når jeg har fået uret. Krydser fingre for at det er den der har sat sig fast... Var inde og kigge på hvad en ny "opgraderet" udgave af sådan en ventil koster. 1000 kr. for et lille stykke metal og en fjedre. Tænker det må vente, hvis den bare har sat sig fast, så blir den renset og smækket i igen.

Kommentér på:
Ingen olietryk c20let

Annonce