Ingen olietryk c20let {{forumTopicSubject}}
Hey
Min c20let begyndte her den anden dag da jeg startede efter et par ugers stilstand at tikke helt vildt, så skyndte mig at slukke igen.
Så skrev jeg lidt rundt og fandt så ud af den olie jeg brugte var For tynd, så jeg skiftede lige til noget 10w-40. Så startede jeg den op igen, tikkede stadig HELT vildt. Imens den stod i tomgang åbnede jeg lige oliedæksel og kiggede ned, der var sku ikke meget olie der splaskede rundt der nede, lidt, men det kunne ha været fra da jeg fyldte på 5-10 minutter inden.
Har så kommet til den ko klussion jeg ingen olietryk har, og har læst lidt om det og fundet ud af olietryksreguleringsventilen godt kan sætte sig fast på sådan en c20let pumpe. Så den skal selvfølgelig lige ud og renses og samtidig installere jeg et olietryksur. Men spørgsmålet er så, hvordan kan jeg tjekke olietrykket, uden at skade motoren (yderligere, hvis den allerede har taget skade). Hvis det ikke hjælper med ventilen og olietrykket stadig er væk, så er det jo ligesom at køre rundt uden olie, so what to do?
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
som sætte i, der hvor olietryks kontakten sidder.
og mål trykket fysisk på den måde.
det er den bedste måde og kontrollere.
men lav være med.og køre for meget med motor, hvis den nu ikke har olietryk, man kan hurtig ødelægge div lejer i motor/Turboweekend
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Det skete for min C20XE
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Mvh kp
maj 2018
Følger: 15 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 63
Ingen olietryk c20let