1.716 visninger
|
Oprettet:
Bærekugle ødelagt? {{forumTopicSubject}}
Hej, har fået ny venstre bærearm på volvo S40 1.8 fra 2001, skiftet ved mekanikker og bilen ryster ved igangsætning, der er meget modstand i fordækkene (som at sætte i gang med flade hjul) og rattet drejer helt rundt når man drejer let og slipper rattet ved lav hastighed.
Højre forhjul drejer fint rundt når bilens forhjul er løftet fra jorden med donkraft, men venstre forhjul går meget stramt. Skruer jeg hjulet af så kører navet fint rundt.
Jeg tog et billede af bærekuglen på den nye bærearm og synes der ser forkert ud på undersiden af kuglen.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
jeg syntes det hele ser rigtig nok ud?
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.084
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Forkert reservedel monteret.
Det er en ommer
Mvh Kp
mar 2019
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Ifølge beskrivelsen.
Enten skærver forhjulene vildt eller spidser.
Kort eller for lang bærearm.
Check målene i forhold til den gamle.
Alle mål skal passe inden for +/- 1/10 mm
Mvh kp
mar 2019
apr 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
7# Den har også fået ny kobling samtidigt med skift af bærearmen og svinghjulet er afdrejet. Det ser ud til at der er toe-in men ikke voldsomt meget.
Jeg tænker lidt om det kan være en drivaksel der er blevet skæv siden det ryster sådan , eller det bagerste eller forreste motorophæng/gearkasseophæng.
Det er ikke rattet det ryster i men I forenden af bilen og kun indtil man kommer lidt op i fart i 1. gear og i bakgear. Altså som om at den har det hård med hele bilens vægt ved igangsætning. Mekanikkeren er ikke til at snakke med og han vil først kikke på den efter korona krisen.
apr 2020
Hmm så er det nok både en hængende bremse og en drivaksel.
Den ene aksel har den der trekantede klo og den anden har ikke den trekant.
Der var desuden en knasende lyd i starten når man drejede ved igangsætning, samme lyd som hvis man drejer ovenpå småsten og det var i den side hvor akslen med den trekantede klo sidder.
Sidder det leje du beskriver på selve kloen eller inde i den skål som kloen arbejder i ??
apr 2020
apr 2020
apr 2020
Bærekugle ødelagt?