Suzuki Liana P0420 virker Bell add? {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har haft et forumemne oppe vedr. min Suzuki Liana 1,6 2008 der ryster i tomgang og mangler kraft (hastighed væsentlig reduceret).
Fejlkode P0420 - åbenbart en klassiker i en Liana.
Jeg fik testet tændspoler og tændrør og det så fint ud - eller det vil sige at det så fint ud da jeg testede det, men problemet har det med at komme og gå. Så er der katalysator/o2 sensor tilbage som mulig årsag.
Jeg har dog ikke intention om at "fixe" problemet, men ønsker umiddelbart at lave en midlertidig løsning, så bilen kan skaffes af vejen ved vikøberallebiler.dk eller lignende, uden at det føles som om at bilen brænder sammen hvert øjeblik.
Mit spørgsmål er så: virker det der Bell add/Lindemann hvor man enten sprøjter det igennem indsugningen eller tilsætter i benzintanken? Eller er det en and?
Jeg tænker om det kan lave en midlertidig "rensning" af katten og/eller o2 sensor?
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
Bell kan ikke fixe noget der er defekt.
apr 2020
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 9
Så jeg tænker at det må være katten?
Det hele er, for mig, lidt tvivlsomt, da jeg havde den inde ved Skorstensgaard da problemet opstod, og de ringede og sagde at tændspoler skulle skiftes (fejl på 2) og have nye tændrør. Pris 12000 kr?! ... Derefter nævnte de at katten skulle skiftes og det ville koste yderligere 6000 ca.
Da jeg så henter bilen, så nævner han slet ikke tændrør eller tændspoler, men nævner udelukkende den tilstoppede katalysator som problemet.
Så jeg ved ikke hvad jeg skal tro.
Jeg kan se at de aldrig har haft åbnet op til tændningssystemet.
Egentlig vil jeg bare gerne af med skroget nu, og minimere tabet.
Derfor spørgsmålet.
Jeg har bare læst mig frem til, at nogle af de der produkter kan rense en tilstoppet katalysator.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
på med sådan en på den bagerste lambdasonde og så tøm katten hvis den er stoppet til
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.311
få lavet en gastest på den , hvis det er tændspoler vil alle tal være "normale" bortset fra HC , den vil typisk være forhøjet
og det vil smide den fejlkode af sig med mellemrum
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
1.tjek at udstødning er tæt.
2. Er den tæt, så se signal på bagerste lambdasonde. Arbejder den som den forreste, så er katalysator død. Det er ikke noget du kan rense dig ud af.
Suzuki Liana P0420 virker Bell add?