{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Bil vil ik starte. HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej

Håber satme i kan komme med nogle forslag til det problem jeg har her.

Min bil er en Corolla GTI, AE92 (årgang 87-92)

Mandag sidste uge da jeg skulle på job ville min bil ikke starte.. Den stod bare og hostede og hoppede frem med små stød da jeg forsøgte at starte den.

Den lugtede af benz så det er ikke et benzin problem (tror jeg).

Ydermere har jeg så efterfølgende konstateret at følgende ting var slidt. Min strømfordeler hvor der sidde de der 4 små ben som roteren skal ind og ha kontakt til var slidt, mine tændrør var slidt samt roteren var slidt og et af mine strømfordelerkabler var slidt. Alle tingene er efterfølgende skiftet men lige lidt hjalp det. Den står stadigvæk og hoster uden at starte.

Har tjekket om der er gnist på alle tingene og det er der.

HVAD POKKER kan det så være?? Nogle ideer?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil vil ik starte. HJÆLP!
  • #1   28. feb 2007 din starter? dit batteri? (i form af generatoren som ikke for ladet batteri'et ordenligt op)

• #2   28. feb 2007 Hej c.Klingenberg ... jeg havde også start problemer tidligere på året, der havde vi en mistanke til at det kunne være tændkablerne, så checkede vi om de gnistede - og det gjorde de... Vi skiftede dem for en sikkerheds skyld og det viste sig at være problemet, selvom vi havde afskrevet dem..

• #3   28. feb 2007 Bg's: Ja når han siger der er fin gnist, så kan starteren jo nok godt køre..
    Lyder mere som om det er noget benzin

• #4   28. feb 2007 Mikkal K ... gnist eller ej som steffen siger ... jeg har lige fået skiftet starter på den baggrund ... der var også gnist ...

• #5   28. feb 2007 Der kan godt være for stor modstand i tændkablerne, og så forkommer det at der er gnist, men ikk stor nok til at antænde den benzinblanding der, og den starter ikk...

• #6   28. feb 2007 Min starter har jeg renoveret for 2 mdr siden ca. Med nye kobber sko osv.. Så tror ik det er den. Men det med batteriet ved jeg ikke helt. Altså vi forsøgte med startkabler og det hjalp heller ikke. smiley

• #7   28. feb 2007 IznogooD > Altså det med benzin, der gjorde vi det at vi efter vi havde skiftet tændrør og forsøgt at tænde uden held med de nye tog vi et op og det lugtede fint af benz. Og den lugter i det hele taget af benz når man prøver at starte den. Så ved ik om det kan være det der er problemet.

Det med momentet kan det godt være, men skal man ik ha en speciel ting for at måle det?

• #8   28. feb 2007 De er overhoved ikke slidte.. Men kan da godt være jeg skulle gøre det.. Kan jo evt også være fugt der har sat sig i dem?

det med timingen fattede jeg ik helt men må lige se på det.. hehe

• #9   28. feb 2007 For at teste din komprosin kan du sætte bilen i 3'ede gear og pil strømfordeler dækslet af.. og skub bilen forsigtigt baglæns..... så vil hurtigt mærker om den kan danne tryk i cylindrene ved at den er nem at skubbe og så bliver den sej at skubbe.. så bliver den nem.. osv. jeg har lige selv haft gjordt det med min Skoda Favorit 93' som stadig ikke vil kører..... har du prøvet at skifte topparkningen eller køb en ny styreboks hos en huger... HUSK at tage den gamle med..... Held og lykke med din Toyota...

Kommentér på:
Bil vil ik starte. HJÆLP!

Annonce