{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

Claus A
Claus A
Følgere: 97 Emner: 50 Svar: 86

PEUGOT 206 årg 2006 {{forumTopicSubject}}

Hi med Jer
Nogen der har en ide om hvad jeg selv kan gøre inden jeg kører på værksted. (fejlen er periodisk men kommer oftere)
Fejlkoden vises som set på foto..
Jeg har haft stik ude & set at de ikke er irret & hevet og trukket lidt i ledningsnet jeg kunne nå fra motorrummet... Herefter virker den i ca 5-10 min... og det samme skete efter tændrørsskift.
Nogen gode ideer ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PEUGOT 206 årg 2006
  • #1   3. maj 2020 dyse 4, normalt er det nr 1 fra tandremmen, men her er det omvendt (på Peugeot tæller man, når man sidder i bilen) og jeg vil gætte på at det er en 1,4 eller 1,6 8v

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

#2   3. maj 2020 Jeps det er en 1,4... men jeg er i tvivl om hvordan det der dyseværk virker. Det virker som om der er 4 dyser, en til hver cylinder ! men er det en elektronikbox der styrer hvornår den skal sprøjte benzin ind & hvis ja er der så en ledning til hver ?? eller ??? og curcit er for mig et strøm kredsløb ! men kan det også være en fysisk dyse man kan skifte ?

• #3   3. maj 2020 jeg vil gætte på, at der bare sidder et stik på, og der går ledninger op til motorstyringen, det tror jeg ikke rigtig du kan gøre noget ved, man kunne prøve at tage dyssen op, blæse den godt igennem, og se om det virker

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

#4   5. maj 2020 skal lige se om jeg forstår dette... dyse 4 er tættest på tandremmen som sidder i venstre side (Højre side i køreretning) når jeg kigger ned i motor rummet ? jeg har nu skilt det ad efter at ha prøvet med nye(brugte) tændspoler fra huggeren. & dysen der sidder længst væk fra Tandremmen (højre side ved kig ned i motorrum) har en defekt o-ring hvor den bliver trykket ned i motoren.... kan det være falsk luft der ? men hvis det er nr 1 så giver det jo ingen mening...?? desværre var jeg et fjols, jeg knækkede lige benzin studsen på Dyse røret (Grrrrr) så nu må jeg til huggeren igen..

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

#5   5. maj 2020 fandt lige denne på you tube den er perfekt
    https://www.youtube.com/watch?v=qO_bjGQYmdA

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

#6   12. maj 2020 Så blev det fixet. Det var for engangs skyld rigtig hvad fejludskriften sagde.. 4.dyse var defekt... Fik fat i en bro med 4 brugte & skiftede denne & så var fejlen væk.. Bilen gik godt men der var nu kommet endnu flere alarmer...heldigvis var der en you tube video der viste hvad det ellers kan være og det viste sig at jeg havde glemt at trykke en lille vacumslange den sidste mm på så den låste. efter jeg havde samlet den igen.. sjovt at sådan en lille fætter kan generer 4 major fault smiley

Kommentér på:
PEUGOT 206 årg 2006

Annonce