{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  100 ml for meget olie
  • #1   4. maj 2020 Kommer an på hvilken motor der er tale om.

• #2   4. maj 2020 100ml over max? Gør intet

• #3   4. maj 2020 Tøf tøf tøf....... BOOOOOOM

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   4. maj 2020 99,9% sker der intet ved..

• #5   4. maj 2020 100 kan næppe gøre nogen skade,

• #6   4. maj 2020 Kør du trygt videre

• #7   4. maj 2020 Spiller det egentlig nogen rolle hvilken motor det er, er blot nysgerrig, hvilken motor ville ikke kunne tåle 0,1L for meget olie smiley ?

• #8   4. maj 2020 #7
    Mon ikke man nok skulle kunne finde en knallert, en minibike, en symaskine eller lignende et sted, der ikke ville kunne tåle så meget... smiley

• #9   4. maj 2020 Alle motorer ville nok kunne tåle det. Men flere mindre diesel motorer vil komme i fare for efter et par regenereringer at have for højt olieniveau.

• #10   4. maj 2020 #7
    Tja, jeg har en honda motor, der bruger lidt over 0,3 L motorolie, det ville så svare til at hælde 1½ L olie for meget på bilen smiley

• #11   5. maj 2020 Simon.. det har jeg også.. på min søns gokart.. men den ville ikke kunne trække min bil..

• #12   5. maj 2020 Bil motorer bør ikke have problemer med det. Det er et kendt trick til trackdays at hælde netop 1 dl mere på bilen, så der er lidt mere olie i sumpen, så den ikke går tør i sving.
    Har gjort det med de tre biler jeg kender til (2 stks BMW og 1 stks Fiat), og fik rådet af en anden, som heller ikke havde problemer med det.

Til normal kørsel ville jeg ikke bevidst overfylde den, men bør ikke gøre det mindste.

• #13   5. maj 2020 Hej
    Ikke en skid.
    Hvis der mangler 3000cm3 er det god by.
    Hvis der er 10.000cm3 for meget. Ikke en katastrofe hvis olie kan være der. Der kan højst ryge en cat. Mvh kp

• #14   5. maj 2020 10 liter for meget? Så har man da vist seriøst dårlig fornemmelse for, hvad der skal hældes på...

• #15   5. maj 2020 Bay, det nu kun 100 ml, altså 0,1 liter for meget der blevet hældt i.

Tak for inputtet allesammen! Tænkte nok hellere ikke den ville dø af det. Det en Audi motor, så den vil sikkert bare drikke dem, snart der kørt 1000 km.

Og til alle dem der spurgte hvilken motor det er, så er det en 1,8T der tale om.

• #16   5. maj 2020 #15
    Mit sidste indlæg var henvendt til #13, som skrev, at man kunne hælde 10.000 cm3 (= 10 liter) for meget i, uden det gjorde det store.

• #17   5. maj 2020 Nåår ja, det kan se nu. Sorry, så må jeg give dig ret selvfølgelig i det

• #18   6. maj 2020 Bare for en god ordens skyld, man kan godt putte for meget olie i og ja det betyder en ødelagt motor. Hvor grænsen går er svært at sige med et spænd fra 2cyl 0,6OL motorer til v12 på 6-8L. Der er meget stor forskel. Du kan nok sætte det i relation til den mængde olie din motor bør have og så sige at 5% er nok overleveligt (en typisk motor tager omkring 5L så ca 2dl), derfter bliver det nok mere problematisk. Personligt er mit maks 1 dl over maks markeringen.

• #19   7. maj 2020 #18
    Jeg tror du overvurdere betydningen af for meget olie.
    Jeg har set et eksempel på en 1,6 Toyota(familiemedlem), hvor der var hældt ca. 1 L for meget olie, dvs. 25 % ekstra olie.
    Personen mente det gjorde ikke noget og ville ikke gøre noget, bilen kørte derfor de 15000 km til næste service sådan.

Der skete intet med motoren og bilen kørte efterfølgende over 100.000 km, før bilen blev skrottet pga. gearkassen.

• #20   7. maj 2020 Simon S, nogle af de dieselbiler der døjer med stigende olieniveau mellem service, vil have højere tilbøjelighed til fejl på olieniveau, hvis man ved olieskift bevidst overfylder med 100ml. Dermed ikke sagt at der sker noget, men det er ikke en fordel for ejeren af bilen.

• #21   7. maj 2020 #20
    Man skal jo aldrig med vilje hælde for meget på, men spørgsmålet er jo nærmere, er 1-2 dl så stort et problem at man skal prøve at tappe lidt olie af.

Med mindre en bestemt motor er kendt for at være ekstra følsom overfor høj oliestand, ville jeg ikke bekymre mig om det.

Inden det kan konkluderes at der er (så lidt) ekstra olie på, så skal bilen også holde 100 % vandret.

Kommentér på:
100 ml for meget olie

Annonce