{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Focus mk3 tdci 105hk econetic {{forumTopicSubject}}

Yo BG smiley

Nogen der ved om turbo'en kan generere andre fejl såsom egr ventilen bliver i "frossen" tilstand og motor går i limp mode?

Sagen er at min dyt opfører sig ret mærkeligt efter jeg måske lave en dum fejl smiley hvis det selvfølgelig giver en fejl?

Ehm kender i det at man gerne vil varme sine bremser igennem, med at holde speederen i bund og træde på bremsen samtidig ved en små 80km/t.. Og dagen efter på vej til arbejde, gik min bil i limp mode og meldte "motorfejl, søg service nu" og ingen træk kraft. Men ingen motorlampe lyste, kun en gul indikator med "!"..

Så hvad er det lige gået galt? Har fået skiftet egr ventilen (knap 7k regning og Ford sagde at det vil rette fejlen) og hjalp intet? Og værkstedet kæmper stadigvæk med den. De nævnte at turbo'en har tabt sin kalibrering af low/high boost?

Nogle gode råd m.m. vil jeg blive glad for smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Focus mk3 tdci 105hk econetic
  • #1   11. maj 2020 Det har ikke noget med det med du har holdt den på bremsen. Men hvorfor gør du det sådan en bil bremser ikke bedre ved at gøre dem ekstrem varme på den måde. Det gør kun at bremseklodser kan bliver glaseret som jeg kalder det. Og så bremser bilen dårligere vis det sker og samtidig kan de begynde at pive pga af det. Så lad være med det frem over bare et forslag. plus de kan også blive skæve vis man gør sådan noget tit... ang den fejl du nævner det kan være en dårlig styring af turboen de mener,som evt styring motoren til turboen er dårlig. Men det har de vel tjek på der hver de laver din bil :-). Det kan også være en slange der er røgen af og ting i den stil.

  • #2   11. maj 2020 Freeway :

    Kender godt til varmen m.m. pga den fremgangsmåde, gjorde det tre gange og that's it.. Men altså ikke helt ned til 0 km/t.. Bare lige sådan hurtigt.

    Hmm ja, det sgu mystisk. Kørte ind på en rasteplads, slukkede motoren og startede den igen, også kørte bilen fint efterfølgende på vej til arbejde ? Men henad aftenen på vej hjem fra arbejde, gik den så i limp mode smiley

    - Hmm ja, de burde have forstand på det. Men at rende frem og tilbage og kører 10 min og retur igen og vente 2 timer, kører 10 min igen og vente 2,5 time en anden dag, er ikke lige sagen smiley og får et svar fra mekanikeren : Jeg ved ikke hvad bilen fejler..


  • #3   11. maj 2020 Sådan en fejl vil være umulig for os at finde, når vi sidder bag skærmen.
    Der skal man være på den anden side.

    Det du gør med dine bremser har jeg aldrig hørt om, og ville heller aldrig anbefale det. Jeg kan ikke se idéen med det? smiley


  • #4   12. maj 2020 Jesper H :

    Ja, ved godt at det er svært at beskrive bag en skærm smiley men kunne jo være at nogen havde en god idé om hvad eventuelt det kan være.

    - Ingen kommentar på bremserne smiley hehe.. Men gør det ikke igen!


Kommentér på:
Focus mk3 tdci 105hk econetic

Annonce