{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Skift af brændstofsfilter uden VCDS {{forumTopicSubject}}

Hvad siger i drenge? Er det en god ide at skifte diesel filter på en 2.0 TDI uden at bruge VCDS til at prime filterhuset og udlufte? Har søgt en del på det og nogen skriver at man bare skal sætte tænding på et par gange så fyldes den op da brændstofspumpen går i gang - men tænker da at der stadig må være luft i systemet og det er da ikke smart at lade det køre igennem højtrykspumpen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af brændstofsfilter uden VCDS
  • #1   15. maj 2020 Har gjort det et par gange på min skoda 2,0 tdi uden vcds trods jeg har programmet.. Uden problemer.

• #2   15. maj 2020 Husk at fylde det nye filter op med dirsel olir !

• #4   16. maj 2020 Bare husk at fylde filteret helt op så plejer det er gå, nu kender jeg ikkefrygtelig meget til VAG, men sidder der en pumpe i tanken lader du lige den køre nogen gange(sætter tænding på) er der ikke pumpe kan du evt udlufte filterhuset.

• #5   16. maj 2020 Jeg følger lige med. Hvad er skaderne hvis det ikke lader sig gøre? Vil den bare ikke starte eller kan man risikere at pumpen brænder af?

• #6   16. maj 2020 Gå i gang om lidt så kan jeg lige opdatere. #5 højtrykspumpen kan tage skade af at få luft igennem systemet - og det er en regning på 10.000+ men når det er så lidt og så kort varigt så kan jeg ikke forestille mig at det vil ske smiley

• #7   16. maj 2020 Højtryk pumpen koster ikke det vilde på ebay.de har skiftet min grundet olie i filter.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #8   16. maj 2020 Brug en bremseudlufter på returen.

• #9   16. maj 2020 Så er den skiftet, den var kulsort smiley den startede op i første hug så det kan lade sig gøre uden VCDS smiley

• #11   16. maj 2020 Hold lige øje med dit filter der, vis det er helt sort kan din højtryk pumpe vare utæt. Og skyde olie i..

Mvh Dennis

• #12   16. maj 2020 Det vil jeg lige gøre Dennis, kigger til den om et par uger - men den gamle filter var hellere ikke blevet skiftet i 90.000km ku jeg se i servicebogen smiley

• #13   17. maj 2020 En pd motor skal ikke udluftes med en tester da den ikke har en højtrykspumpe som kan tag skade af at køre tør for brændstof, den har bare en ekstra pumpe som er bygget sammen med vakuum pumpe, et sort filter er som regel fordi der er lidt sod som kommer tilbage med retur dieslen fra dyserne og ind i filteret... når den ekstra diesel pumpe/ vakuum pumpe evt bliver defekt er det motor olien der bliver fortyndet med diesel olie og ikke omvendt da den har et højere tryk ind selve olie trykket der er ved den plus den er efter filteret, det er en rigtig skidt ting hvis det sker.

Har man en cr-rail motor (det er der ikke i din Seat) er det bedst at udlufte med tester da de højtrykspumper de har ikke er glade for at mangle smøring fra dieslen..

Kommentér på:
Skift af brændstofsfilter uden VCDS

Annonce