{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.810 visninger | Oprettet:

Kobling glider/fedter efter udskiftning. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
håber at der er nogen med megen viden omkring koblinger og udskiftning af dem?

jeg har lige fået min bil tilbage i torsdags fra mekanikeren, bilen har fået skiftet kobling, svinghjul, trykfod og udrykkerleje.
Den er efterfølgende begyndt at fedte i koblingen, dog ikke konstant, det sker hvis jeg kører i fjerde gear ved 60-70 km/t og træder pedalen i bund, er det normalt? eller skal den en tur retur til mekanikeren?

bilen er en passat 2,0 tdi med 140 hk. og 315 nm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling glider/fedter efter udskiftning.
  • #1   18. maj 2020 Bestemt ikke normalt

  • #2   18. maj 2020 som der bliver sagt det ikke normalt. at koblingen skal glide når alt er nyt, men vil så sige jeg har prøvet hvor jeg har skiftet kobling og svinghjul. hvor den har glidet meget lidt i en uge og der efter var det holdt helt op. Så forsætter det så tilbage til mekanikere, for så er der en fejl i koblingen eller trykpladen/slavecylinderen.

  • #3   18. maj 2020 #2 fedt tak for svaret, giver den lige lidt og ser om det holder op, ellers ryger den retur.

    tænkte nemlig noget i samme dur, og synes også at det er blevet bedre, at den fedter mindre, end hvad den gjorde da jeg fandt ud af det smiley


  • #4   18. maj 2020 Gl oliespild fra gear eller krumtappakdåse. Evt

  • #5   18. maj 2020 #4
    Den havde en utæt slavecylinder (bremsevæske) så derfor fik jeg skiftet det hele, da den alligevel skulle skilles ad, kan det være årsagen?


  • #6   18. maj 2020 bare husk på at fortsætter den med at glide og du ender med at køre tilbage, og mekanikeren så finder ud af det var en fejl i koblingen

    så er det producenten som skal betale hele regningen, ikke så meget som en flad 5´er skal du give ham, det hedder reklamationsret


  • #7   18. maj 2020 men køre forbi mekaniker og fortæl dem om problemet hurtigst muligt.

    så de ved der er problemer. og høre dem hvad du skal gøre,

    for køre du videre, og har været viden om problemet, kan ham sige du har ødelagt kobling


  • #8   19. maj 2020 Koblingspladerne er vendt forkert........ smiley

  • #9   19. maj 2020 utroligt man overhovedet kunne køre så, de fleste koblinger kan ikke samles, hvis man vender pladen forkert.

    han har haft specielle evner den mekaniker.

    forhåbentlig ikke noget der var ødelagt?


  • #10   19. maj 2020 Er den chippet?

    Kovlingsnav kan ikke vende forkert, så kan den ikke koble ud.

    Vi har dog oplevet på en audi at de ikke kan holde på dress tdier med uoriginale koblinger. Men der er jo garanti på - med mindre den er chippet.


  • #11   19. maj 2020 #10
    ikke mig bekendt har næsten lige overtaget bilen, og det er en Sachs kobling, tror umiddelbart at det er den samme som sidder på fra fabrikken, men det jeg synes er mærkeligt, det er at det kun er i fjerde gear at den gøre det, og det er nogle rystelser som kommer, er dog kommet tvivl om den rent faktisk glider, det er lige under 2000 rpm.

    2289 601 002 er reservedels nummeret på kassen, hvis det siger dig noget?
    bilen er en passat 3C B6 fra 06 2,0 tdi 140 hk.


  • #12   19. maj 2020 Lyder sgu mere som defekt trækaksel. De kan give sådan nogle gyngende vibrationer i bilen.

    Hvis den glider så vil du jo kunne se omdrejninger stige mere end normalt ifht. Hastigheden.


  • #13   19. maj 2020 #12
    Jeg hælder mest til koblingen, der er som sagt lige blevet skiftet en masse dele, og det er ikke noget som den har gjort før. smiley

    Kobling
    Trykfod
    Udrykkerleje
    Svinghjul
    Også er der blevet skiftet olie på gearkassen.

    Men kontakter værkstedet, så må de finde ud af hvad det kan være.


Kommentér på:
Kobling glider/fedter efter udskiftning.

Annonce