{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.186 visninger | Oprettet:

Diesel i motorolie {{forumTopicSubject}}

okay jeg har brug for hjælp smiley

jeg har taget en suzuki swift 1,3 DDiS 2008 D13a RS413D ind.

kunden har selv skiftet motor. Klagen er nu efter motor skift kommer der olie ud af udstødningen..

først tjek der var olie i indsugning og den var lige ved at lave run away for mig... tænker straks turbo.... men ak jeg kommer ind til turbo og indsugnings side er fyld med olie og DIESEL. hmmm

tømmer bundkar og der kommer helveds meget diesel ud af oliekar..
det forklar jo en del at den sender "olie" gennem krumtap udluftning og ind i indsugning ved turbo og videre i systemet..

men her er hjernevrider for mig.. jeg har tømt bundkar og bundprop er afmonteret, sætter tænding på bilen, kan høre brændstofpumpen kører og ca 3 sec efter løber der diesel ud af bundprop hul i en svag strime.. ???????

tanken er jo at dyser har sat sig fast i åben, men vil det virkelig kun tage diesel 3 sek at passere stempler, stempelringe, og oliering??

de skal også siges at de dyser der sider på den "nye" motor er ikke kodet til denne ECU, de gamle dyser haves, men har ikke kunne kode de nye dyser og skifte dyser er pt umulig, da de sider lo**te fast.. så skal lige massere dem smiley

men hvad vil i mene der kunne være galt, at den sender så meget diesel i olie??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel i motorolie
Kommentér på:
Diesel i motorolie

Annonce