{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Bremserør {{forumTopicSubject}}

Hey nogle der ved hvad jeg skal forvente at vetale for at få udskiftet mit bagerste venstre bremseRØR hos mekanikkeren? Min mekaniker tager 800 kr i timen. Så nogen bud på antal timer??

Et stykke af det knækkede da jeg skulle skifte bremseslange. Bolten som forbinder, drejede ikke løs og vred derfor på bremserøret indtil ca. 5 cm af bremserøret knækkede af??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremserør
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   24. maj 2020 Nu hvor du har oprettet 2 emner, så kunne du godt have nævnt hvilken bil i bare et af dem..
    Uden den info er det umuligt at sige noget


  • #2   24. maj 2020 lige de bagerste er tit trælse,
    da de gå tit opover tanken,
    så de kan være besværlig og skifte


  • #3   24. maj 2020 2 emner?? det må være en fejl.

    Det er mitsubishi colt fra 2005


  • #5   24. maj 2020 her kan du se 2 oplæg

    profilbillede
  • #6   24. maj 2020 Dennis ja jeg har godt hørt at tanken skal ned i nogle tilfælde og det tager. Men så vidt jeg kunne huske så er det kun hvis det er højre bagved og den venstre. Men jeg vil bare gøre mig mental klar til at få beskeden af vide. Så han nævner prisen at jeg ikke kaster op hos værkstedet men istedet herhjemme haha

  • #7   24. maj 2020 Hej
    Det går da vist helt BaNanna med BG idag!!!!
    Mon det spøgelset hey:mate der er i spil?
    Mvh kp


  • #8   24. maj 2020 Jeg gav 1500.- for de 2 foreste på en sportvan(toyota) 2003model for halvt år siden.

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 305
    #9   24. maj 2020 Hvis du har tendens til at sætte dig på røven over en stor regning, så ville det måske være mere fornuftigt at finde et værksted med en normal timepris? Når man roder med bremserør kan der jo komme noget uventet, og man finder måske ud af at det ikke kun er det ene rør som skal skiftes. Normalt skifter man jo alle stålrør ud med kobber, når man er igang. Det kan tage en hel arbejdsdag.

  • #10   24. maj 2020 Hey brian. Jeg har lige modtaget tilbud fra min mekanikker som lød på 1.200 kr. Det er 75 min arbejdstid og 1 meter bremserør mm.

    Som jeg skrev tidligere eller i en anden tråd, så bliver man boonget på den ene eller den anden måde. Jeg fandt engang en mekaniker til 400 kr. I timen. Han ville have 3.200 for at skifte 4 tændrør og en tændspole! Det kostede mig selv 700 kr i dele og 20 min. Arbejde.

    Ham mekanikeren jeg bruger nu tog 2.200 kr for nøjagtige samme arbejde og der blev også udført en kompressionstest af motoren i prisen. Så timelønnen er ligemeget et eller andet sted. Jeg skal kunne stole på min mekanikker


  • #11   25. maj 2020 hmm
    er det bremseslangen ude ved hjulene eller dem der forbinder bagbro og bund.


  • #12   25. maj 2020 Og du kan vel købe dig et komplet sæt for det halve og skifte det selv.

  • #13   26. maj 2020 Det er den som forbinder bagbro og bund tænker jeg. Det er ihvertfald den ende af bremslange som bliver forbundet med bremserøret. Det er ikke bremseslangen. De er købt hel nye

  • #14   26. maj 2020 Så er det vel ligetil.

  • #15   26. maj 2020 Buggi boy åbenbart ikke for mekanikkeren ville have 1800 kr. For det! Har lige hentet bilen.
    Men der er stadig et eller andet galt. Når jeg træder i bremsen så lyder det som om der bliver pumpet luft. Det er kun når jeg træder de første par cm?? Har du nogen ide eller er det normalt


  • #16   26. maj 2020 Kan det være abs der går i gang, hvis det er når du kører.

  • #17   26. maj 2020 Det er uanset om jeg kører eller ej. Træde jeg bremser 7-8 cm ned så laver den sådan en luft lyd. Fuuuup fuuuup agtig svært at skrive lyden haha

  • #18   26. maj 2020 Ok, måske du skulle ud til mekanikeren igen.

  • #19   26. maj 2020 Jeg har googlet lidt og fundet ud af at det helt sikkert er min brake booster som har en utæthed. Den klarer jeg selv, jeg skal ikke betale en million mere haha

  • #20   26. maj 2020 Hej
    Nu er du blevet overfølsom på alskinds lyde.
    Det du hører er servoventilen i bremseforstærkeren.
    Nu skal det hele lige slides til, så giv det et par tusinde km.
    Mvh Kp


  • #21   26. maj 2020 Karsten jeg er ikke overfølsom, jeg er bare typen som vil have at tingene er fuldstændig iorden om det er en gammel bil eller ej, period.

    Så du vil ikke anbefale at jeg skifter noget ud? Jeg vil nemlig nødig have jeg bremserne pludselig slår af??

    Syntes også at det er ret vildt at prof. Mekanikere ikke kan finde fejl. Lige netop den her bil har jeg haft til forskellige mekanikere for at finde fejl osv. Det har i 80 % af tilfældene aldrig været hvad de påstod. Syntes det er flovt for dem at en youtube mekanikker (mig selv) finder løsningerne


  • #22   31. maj 2020 Man kunne godt ønske nogen mekanikere kørte en bedre tur i ens bil, så de var sikker på det var lavet korrekt.

  • #23   31. maj 2020 Man kunne ønske sig at mekanikere gad at tage sig tid til at lave tingene ordentligt og ikke bare tage røven på folk. Jeg oprettede opgavem pp autobutler hvor denne mekanikker som jeg brugte var den dyreste men tætteste. Han ville han 1.200 kr. Men valgte at tage 1.800 da jeg tog den direjte gennem ham. Altså ribgede og forklarede og fik booket tid. Så lød regningen pludselig oå 1.800 kr. Svineri!!!!

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #24   31. maj 2020 Kom han med en forklaring på de 600kr ekstra !?

    For sådan en stigning er rigtig meget..


  • #26   31. maj 2020 Hej
    Op pgaven hhv avde antagelig et større omfang end først beskrevet. Har lige r op det med en Oct. II hvor bagerste caliber tog 3 timer at pille af. De tidigerere skruer var vold iskruet og ingen tænder tilbage (12 kant). Der er kun kunden til at betale for bøvlet. Tror at du skal være glad for at være kommet så vidt hertil. Måtte du ikke give ophalvvejs? Hhv ar tabt tråden.
    Mm vh Kp




  • #27   8. jun 2020 Ingem forklaring what so ever. Det var prisen sagde han.

    Karsten du har en pointe, men jeg syntes bare at det er underligt at man kan booke og betale gennem autobutler, og så er der ikke noget men. Tro mig at mekanikkere tager forbehold for at masse ting ikke går smurt. Det har jeg lade mig fortælle af en mekanikerlærling. Men hvad så når en opgave går smurt? Bliver det så billigere end aftalt? Det tror jeg sgu ikke.

    Nu havde jeg oprettet en andet opgave på udskiftning af brændsstofsinjector. 1 time og et kvarter ville de have i arbejdstid. Det har bogstavelig talt taget mig 10 min af skifte den ud selv!!


  • #28   8. jun 2020 Og Karsten med hensyn til din opgave hvor kaliberskruerne ingen tænder havde. Jamen det er da bare at svejse en møtrik på eller bruge et extractionssæt som det hedder på engelsk. De borer i skruen men modsatte vej, så skruen løsner. Prøv at hør de er fulde af pis. Og så klager de over at polakkere og rumænere overtager deres arbejde. Sgu da klart med de priser og det arbejde de udfører. Jeg havde engang en bankelød som 3 forskellige mekanikkere ingem ide havde hvor kom fra. En rumæner som ingen gang kunne 2 ord dansk fandt på 10 min ud af at en skrue på tie rod(ved ikke hvad det hedder på dansk) ikke var strammet ordentlig og var rusten. 3 forskellige autoriserede mekanikere. Joke!

  • #29   9. jun 2020 Hej
    Som beskrevet. Dog ikke boret men sandblæst for go svejser fæste af et par 10.9 M19 møtrikker. Plus nye bolte dagen efter. Er stadig øm i nogen led efter omgangen. (Perlegrus forhold)
    Mvh Kp


Kommentér på:
Bremserør

Annonce