{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Bent M
Bent M
Tilmeldt:
13. jun 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Passat 3b 1996 slap håndbremsearm efter skift af bagbremser {{forumTopicSubject}}

Passat 3B fra slut 96`. Bremserne har fungeret fint FØR skift af skiver og klodser bag, men nu kan man trække håndbremsearmen HELT op/tilbage, hvor bilen dog bremser som den nu kan med håndbremsen. -Har ikke tal på hvor mange klik, men det er mange.

Efter samling trådte jeg flere gange på fodbremsen uden bilen var startet. Da den efter et par gange blev hård startede jeg bilen og trådte flere gange så hårdt jeg kunne, for at få tingen på plads. Synes denne fremgangsmetode har fungeret de sidste 8 gange jeg har lavet det her på bilen. Her efter prøvede jeg med håndbremsen, som, som nævnt, kan trækkes alt for mange klik opad.

Jeg har kørt flere ture i håb om at x antal bremsninger i første omgang kun med fodpedal og efterfølgende en masse aktiveringer af håndbremsen ville løse problemet eller evt de rystelser der kom, hvis noget måske lige skulle aktiveres ved rystelser.

Lortet virker sq stadig ikke og eneste forslag fra en mekaniker var: skift kalibrene. Men de koster, og umiddelbart ser de fine ud og stempelerne ser rigtig fine ud under gummimanchetten, så jeg vil sq lige prøve at høre om nogen har et fagligt velfunderet fif til at få det til at spille igen.
Forslag med justering af selve håndbremsen/kablet, lyder ikke rigtig når bilen har selvjusterende bremser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 3b 1996 slap håndbremsearm efter skift af bagbremser
  • #1   30. maj 2020 det er nok selv justerings mekanismen der ikke virker.

    den skal juster, når vandringen på håndbremsen bliver for lang

    men tit sætter den sig, så stemplet kun går ud og ind

    man kan skille kaliberen af og nogen gange få det gjort gangbart.



  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #2   30. maj 2020 er den med skive eller tromlebremser til håndbremsen

  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.911
    #3   30. maj 2020 Efter montering af klodser, skal armen på caliperen motioneres frem og tilbage til den bliver hård når man bevæger den frem.
    Hvis armen ikke bliver skubbet helt frem ved hjælp af håndbremsen, kan den ikke justere sig.
    Hvis armen hænger eller sidder fast, er det en adskillelse eller en ny caliper der skal til.


  • #4   31. maj 2020 tag og løsne begge caliber og tjek stempel og håndbremse arm drejer fint rundt og frem og tilbage/arm. Og så bare drej stemplet ud ind til stemplet lægger helt op af klodser. Og tag en 13 mm nøgle sæt den på håndbremse armen/bolt og drej armen.så kan du hurtig se om du har lagt caliberen/stempel nok til dine klodser og at den bremser fint med håndbremse. Det gør jeg altid på bil med caliber med indbygget håndbremse i, tjekke at stemplet er helt ude ved klodser og at håndbremse armen kan bremsen inden jeg sætter hjulet på. har aldrig trykket stemplet ud med fod bremsen,ude at have lagt caliberer/Stemplet til klodser manual bag på først. når det er calibere med håndbremse i.

  • #5   31. maj 2020 Hej
    Følg #4 s anvisninger eller skaf nye calibre.
    Kablerne skal også fungere uden træghed i tilbage føringen.
    Mvh kp


Kommentér på:
Passat 3b 1996 slap håndbremsearm efter skift af bagbremser

Annonce