{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Tre delt bundprop? {{forumTopicSubject}}

Jeg købte lige lidt service stumper til bilen, da jeg alligevel skulle have nye viskere.

N ting undrede mig, da jeg kom hjem :

Ny bundprop har både en pakning og en oring.

Det har jeg vist nok set før for en ti års tid siden... men ikke med en gummi/metal pakning som den der er leveret denne gang.

Er det en ok løsning ?

Og er vi enige om at kobber ringen skal længest væk fra bundkarret?

Se billede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tre delt bundprop?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   30. maj 2020 Den type du piller af, er den type du bruger igen smiley

  • #2   30. maj 2020 Helt enig - den type der har siddet på tidligere og som jeg også selv monterede en ny af, ved sidste skift, var en stål ring med et hul i center.

    Jeg synes dog at huske at jeg tidligere har mødt sådan et sæt med to ringe, ved skifte på min daværende bil en 2008 panda.

    Jeg husker ikke, at det gav problemer, med dryp den gang. Selvom det ikke var løsningen Fiat oprindeligt havde brugt.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   30. maj 2020 Jeg har haft skiftet på et utal af biler, dog ikke meget på fiat.. Men jeg har endnu til gode at have set 2 bundpropper

  • #4   30. maj 2020 enten bruger du kobber skiven eller den anden
    ikke begge på en gang.
    man bruge det samme som sidde på.

    man få nok flere pakning med, da det passer til flere forskellige motor/bundkar


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.268
    #5   30. maj 2020 som Dennis GSi skriver så bruger man kun den ene , plejer også at være illustreret på pakken de kommer i

    profilbillede
  • #6   30. maj 2020 Det giver faktisk god mening.

    Gad vide om jeg kom frem til det samme, for et par år siden. Da jeg sidst fik sådan en med to pakninger, eller om jeg bare lavede dobbelt risiko, for olie lækage smiley


  • #7   30. maj 2020 Hej
    Versionen med gunmuribgen holder til et utal olieskift.
    Mvh Kp


  • #8   31. maj 2020 Bonded seal (også kaldet tredo ring, dowty, dofty og bondaseal) kan bruges langt de fleste steder hvor der ellers sidder kobber skiver.. Jeg har ofte skiftet kobber ud med bonded seal, da de lettere pakker tæt og er oliebestandige..

Kommentér på:
Tre delt bundprop?

Annonce