{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Håber nogen kan hjælpe {{forumTopicSubject}}

Hey der
Håber du kan hjælpe mig, eller måske endda selv har været ude for det samme. Dette er virkelig et stort problem og håber du gider læse det, for ellers kommer jeg nok til at stå med en kæmpe regning fra en mekaniker.
Skal lige siges vi snakker om min Peugeot 206 XS Fra 1999

Det hele skete en dag jeg tog min headunit ud, og idet jeg sætter den ind igen lyder der et brag i højtalerne (bilen var tændt, dumt! især efter det el der er i bilen er rigtig dårligt lavet, så der ligger mange ledninger som kan røre hinanden) Men efter dette brag så begyndte mit røde batteri at lyse og den lyste virkelig kraftig, da forstærkeren var sat på og den kunne ikke tænde mere kun blinke kort og så gik den ud, jeg pillede så anlægget helt fra bilen og startede igen, så var det røde batteri væk, men jeg havde ingen lys på bilen, drejede den så over på ”konstant” lys og så kom der lys på min så lyste mit batteri svagt rød, slukkede så bilen igen og drejede lyset tilbage så det burde tænde automatisk med bilen, startede igen men der kom stadig ingen lys men da jeg så gassede op på 4000 omdrejninger så sagde det lige ”klik” og så kom lygterne, men så kom det røde batteri og igen lyst det svagt, prøvede så at tænde min loft lampe og det kunne den ikke, det røde batteri lyste bare rigtig kraftig men ingen lys i loft lyset, da jeg slukkede loft lyset igen så lyste batteriet kun svagt rødt igen.. prøvede så og sætte anlæg på igen og den lyste så rigtig kraftig rød den batteri lampe igen og anlægget kunne kun blinke min ikke tænde. jeg tjekkede alle sikringer og alle var OK, så målte jeg på batteriet da bilen var tændt og den smed 14,4 Volt på så det er vel også OK.. Men kan det være generatoren som er brændt ½ af har, kunne starte bilen på denne måde over 1 mdr. nu, men er træt af ingen musik og have i bilen, og at man skal gasse op før der kommer lys på bilen.. . Hvad kan det være? Nogen ideer anlægget har for resten virket i over 3 mdr. i bilen, så er hundrede på jeg lavede en form for kortslutning da jeg satte den på plads med spænding på bilen, men hvad kan være brændt af? Håber ikke det er hele lednings nettet for så bliver det rigtig dyrt og umulig at finde fejlen selv. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håber nogen kan hjælpe
  • #1   2. mar 2007 ja det lyder godt nok som en kedelig ting det der .....

    men ja hvis din generator ikke lader så vil den lyse i batterilampen ..... måske er du heldig at det kun er den der har taget skade.


  • #2   2. mar 2007 du skal skifte din ganergator eller kik ved siden af din batteri om der er nogen lade sikring der er gåret

  • #3   2. mar 2007 Hvis du har kortsluttet din forstærker bør den smadre sikringen ved batteriet hvis du har sådan en på (hvilket jeg håber du har!)

    Ellers ved jeg ikke helt med generatoren - hvis du har kunne køre en hel måned... Måske det kunne være en føler et sted?

    Min kammis Golf4 kørte en uge eller sådan noget uden generator og så var batteriet i 8,x volt!


  • #4   2. mar 2007 holdt inde..... lad være med at snakke om noget i ikke har styr på generatoren virker med sikkerhed du kan ikke køre en måned uden den virker... det med lyset kan være en kontakt eller et relæ som er futtet af der er svært at sige noget når man ikka har bilen ved sig

  • #5   2. mar 2007 Ja jeg tror heller ikke det er min generartor for ellers ville der ikke gå mange dage før jeg ikke kune starte og jeg har også målt 12 volt på batteriet når bilen er slukket og 14 volt når den er tændt hvilket vil sige at generatoren laver et eller andet... men ved ikke om den kan være brændt ½ af sådan en

  • #6   2. mar 2007 det kan være en diode i generatoren... selv om den er gået kan den nemt lade fint og det... men prøv og tænd en masse ting så du belaster generatoren og giv den lidt gas... så skal den helst ikk gå under 14v...

Kommentér på:
Håber nogen kan hjælpe

Annonce