{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

bmw e28 m20b20 tænding {{forumTopicSubject}}

hej.
står med et problem med min BMW,
nogen der har noget erfaring med justering af tænding på en e28 520 fra 83 med m20b20 motor,
bilen kørte fint indtil jeg skulle skifte tandrem, plejer og være skarp til tandrem men den her driller desværre,
der er mærker til knast og krumtap men ikke på akslen/hjulet til strøm fordeler,,
den starter og køre. men føles meget doven når man træder på gassen, og ddt lyder som om den udsætter, nogen der er behjælpelige med og sætte mig igang så jeg kan komme videre
tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bmw e28 m20b20 tænding
  • #1   12. jun 2020 På en Bosch fordeler er der et mærke i huset
    Der skal rotor stå når den skal tænde på cyl. 1

• #2   12. jun 2020 når stempel 1 er i top. evt tag et tændrør ud og find top punktet eller sæt den ud fra mærket på remhjulet ved krumtappen. Og så drejer du tændingen til rotoren står lige ud for det hak der er i tænding huset. Vis ikke du kan dreje det nok skal du tage tændingen huset op, og sæt det ned igen til det passer ud fra det hak i huset. Så det passer med et har ca samme justering frem og tilbage til begge sidder når du drejer huset. Og så når du har sat den rigtig, så justér den helt ind med en tænding pistol eller er du dygtig kan du gøre det ved at høre på motoren. mens du drejer det lidt frem og tilbage, på hvor hurtig den tager gas og den ikke tænding banker.

• #4   12. jun 2020 jamen der er ikke noget Hak, og jeg kan ikke dreje strøm fordeler da den sidder fast har prøvet banke hjælper ikke

• #5   12. jun 2020 tag den rotor op og tag det plastik dæksel af der under,på kanten af huset er der et lille hak.og ja de kan godt side lidt fast selve tænding huset,tag møtrikker helt af der holder tænding huset/fordeler og giv det lidt wd40 og tag ved. det skal kunnes drejes selv om det kan gro fast.plus vis den står helt forkert skal det op og sættes ned igen det rigtige sted ud fra det hak af.

• #6   12. jun 2020 hmm der kan jo godt ligge et hak dernede tak for hjælper jeg prøver, altså bankede på siden så hårdt jeg kunne den rykkede sig slet ikke. så må jeg pille Remen af igen og drejer selve akslen

• #7   12. jun 2020 Eller tag det beslag af der holder tændingen, og så kan du nok få en tang ind under huset og løse/dreje tændingen løs. da vis du vil fin justere den ind er det nødvendig, plus så kan du altid justere den i fremtiden når den er løs igen.

• #8   12. jun 2020 har prøvet sidder fast

• #9   12. jun 2020 Har du givet den noget rust løsner og lade det sidde lidt. men ellers der er kun at tage ved den,den skal nok løsne sig.

• #10   12. jun 2020 masser af rust løsner, jeg prøver lige igen hvor det står natten over

• #11   12. jun 2020 ddt Lyder måske dumt, men hvordan tager man rotoren op?

• #12   13. jun 2020 Du tager bare ved den og hiver den lige op. mener ikke den er skruet fast i siden med en skrue som nogen kan være. Og den kan sidde lidt fast men bare tag ved.

• #13   14. jun 2020 giver ingen mening, har skilt det hele ad og det ser ud til det hele står som det skal
    se billeder i mit foto album

• #14   14. jun 2020 Den ville helt sikkert hjælpe med en ny rotor og rotor topdæksel. den rotor er noget brændt og rotordækslet er også godt brugt. Så sæt nyt på og se om den ikke køre bedre, har lige set dine billeder. Har du fået løsnet tænding huset, da det godt kunne hjælpe lidt og sætte den rotor lige ud fra hakket af. Eller få den justeret ind med en tænding pistol, så du ved den står på de rigtig grader. men i hvert fald start med at gøre rotor dæksel ren på kontakt punker, og så sæt en ny rotor i og se om det ikke har hjulpen. Det bedste ville være og skiftet begge dele ud med nyt. men tror du kan nøjes med at rense det hus, og så ny rotor da den er meget brændt. Og hvad med tændrør har du skiftet dem for nyligt og kabler, for vis de er lige så gamle så byt til nyt af det hele.

• #15   14. jun 2020 bilen har fået nye tændrør og tænd kabler, men ved ikke om elektrode afstanden har en stor betydning, bestilt ny rotor og dæksel,
    kan ikke løsne den, den sidder godt fast og kan ikke komme til med en gøjetang

• #16   22. jun 2020 har fået ordnet problemet, ind med nye dele også var den der, men nu har jeg et andet problem, den stiger i tomgang den svinger meget, se video jeg har lagt ind

• #17   23. jun 2020 prøv at tjekke din indsugning. Vis den er utæt så går den sådan op og ned og det samme vis du har en dårlig tomgang regulator. prøv at tage stikket af til den går den jævnt så er fejlet tit den er dårlig, evt prøv at renset den

• #18   23. jun 2020 jeg har ingen tomgangs regulator

• #19   23. jun 2020 har kigget hele indsugnings systemet igennem syntes ikke jdg kan se noget der skulle være galt

• #20   23. jun 2020 prøv at tjekke din indsugning manifold pakning. den Kan blev i hård på dem. og så blive utæt evt prøv at sprøjte lidt bremse rens rundt om den. Vis den stiger i omdrejninger så er den utæt og du kan se hvor. tjek også dit vacum slange til din bremse forstærker. Vis den bliver utæt giver den samme problem. Så evt prøv at blokere den og se om det løser problemet og så kan du se om fejlen er der. har den ikke en kold start ventil ? vis ja så tjek den ikke sidder fast eller er utæt, evt prøv at koble den fra og se hvordan den går når den er det. Så kan du se om den er problemet også.

• #21   4. jul 2020 fik du løst problemet?

• #22   4. jul 2020 nej desværre ingen held med for høj omdr. har hørt nogle kloge hoveder at der kunne være den skulle fin justeres på strømfordeler da jeg har dat den rotor på unden fjederfunktion hvor den anden havde en fjeder i.
    men da fordeleren sidder fast kan jeg jo ikke dreje den:"( håber lidt på varme kulde på motoren måske ville hjælpe på det. for bilen køre fint når man køre men tomgangen svinger meget

• #23   4. jul 2020 give den noget rust løsner rundt om den. hvor den går ned i blokken og gør det hver dag du skal ud og køre i den. og så se efter en en del ture om du ikke kan dreje den. for ja står tændingen lidt for højt, så går den også Højer i tomgang og evt ujævnt. men ellers find et andet tænding hus til den. og så sæt en stor tang på det gamle og drej frem og tilbage. Så skal det nok gå løs vis ikke det anden virker, så kan du få det af og vis det går til har du et til at lægge at sætte på vis det sker. når det bliver drejet løs

• #24   4. jul 2020 Jeg har nu haft en del der har sat fast. hvor jeg altid har fået Det løs med lidt wd40 og en stor tang. også uden selv huset/tændingen gik til. også selv om jeg måtte tage noget hårdt fat det Kan holde til mere en man regner med.

Kommentér på:
bmw e28 m20b20 tænding

Annonce