{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.574 visninger | Oprettet:

Kim J
Kim J
Tilmeldt:
13. dec 2015
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16

skift af krumtap og knastaksel sensor {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Chevrolet Nubira fra 2006. Motorlampen lyser, og når jeg læser med mit OBD-stik, får jeg fejlkoden p0337 krumtappositions sensor "A" signal for lavt og p0341 knastakselpositions sensor "A" urealistisk signal (række 1 eller single sensor)

Jeg har købt 2 nye sensorer, men er der noget jeg skal være opmærksom på inden jeg skifter dem?, eller er det bare at skifte dem, og så kører skidtet igen?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skift af krumtap og knastaksel sensor
  • #1   13. jun 2020 er den men kæde eller tandrem? smiley

  • #2   13. jun 2020 Nu har du tjekket timingen står helt rigtig. Det vil sige tjekke at tandremmen/kæden står rigtig?. for er den hoppen tandremmen, får du også den fejl eller vis den er med kæde kan kæden være bleven for lang. Og der skal ny kæde kit til med strammer, men ellers ang de sensore det er lige til at udskiftet dem. der er ikke meget der kan gå galt der smiley

  • #3   13. jun 2020 præcist os det jeg tænkt.

  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #4   13. jun 2020 Den er med tandrem. Jeg får kun fejl på sensorerne.

    Jeg har nu skiftet sensorerne, men fejlen kommer stadig. Er der noget der skal nulstilles?


  • #5   13. jun 2020 tjek tandrem står rigtig at den ikke er hoppet

  • #6   13. jun 2020 som #5 siger tjek om timingen på tandremmen står rigtig. Du får de fejl vis den er hoppet en tand plus tjek stik og ledning til dine sensoren er ok. Og nej de skal ikke gøres noget ved når de er sat i skulle de virke.

  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #7   13. jun 2020 Jeg har jo ikke rørt tandremmen, er det fordi tandremmen skal stå på et bestemt punkt når jeg skifter sensorerne?

    og et bonus spørgsmål... hvordan tjekker jeg om timingen på tandremmen står rigtig?


  • #8   13. jun 2020 Tror bare du skal køre den på værksted.

  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #9   13. jun 2020 Nikolaj J
    Ud af de 3954 svar du har givet, hvor mange af dem var så "tror bare du skal køre på værksted" Forså var det her så ubrugeligt svar nummer 3955


  • #10   13. jun 2020 tandrem kan hoppe en tand så vil den meld fejl som din gør. Da to sensor fortæller motorstyringen hvor motoren står. En tandrem der er hoppet står ikke rigtig.

  • #11   13. jun 2020 Nikolajs svar er da netop af gode grunde, du ved ikke hvad det ville sige at tandremmen kan være hoppet en tand, 2 personer nævner det, alligevel kommer du med kommentaren at du ikke har rørt tandremmen.. Det kan koste dig en ny motor, hvilket ikke kan betale sig at ofre på sådan en bil..

    Denne video viser hvad du skal se efter https://www.youtube.com/watch?v=FmKjlFKq7Xw


  • #12   13. jun 2020 køre den må værkstedet. tandrem/ kæde forbinder krumtap med knastaksel. krumtap og knast er synkroniseret hvis den hopper en tand vil den netop meld fejl på knast og krumtapføler. smiley vil ikke starte den før der styr på tandrem sidder rigtig.

    hvis du ikke gider lytte til en udlært mekaniker så er det sgu op af bakke.


  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #13   14. jun 2020 Jeg lytter heller end gerne, ellers havde jeg ikke spurgt. Hvis man er udlært mekaniker, kan man vel også formulere en forklaring der giver mening, hvilket jo lykkes fint for de fleste af jer. Om motoren dør eller ej, er ikke så vigtig, bare man har lært noget smiley

  • #14   14. jun 2020 super så må næste trins i din fejlfinding hver at Tjek at motor/tandrem står på side mærker. kender ikke din motor i dinn bil ang mærker eller det med lås værktøj.

  • #15   14. jun 2020 Kim J. Ud fra hvad jeg kan læse så fatter du ik 5 potter pis af hvad vi siger til dig eller hvordan motoren fungere. Men det kan selvfølgelig være vi snart ser indlæg nummer 300 fra dig af. Nu kan min motor ik starte efter jeg har haft tandremmen pillet af

  • #16   29. sep 2020 Fik lige lidt nyttig viden her, har samme problem med min nissan micra, den skrev osse fejl p0340, den skiftede vi, og så startede bilen, men motor fejl mærket var der stadigvæk, det gik vi så ind og slettede, men da bilen så blev slukket ville den ikke starte igen, men da den havde stået en halv times tid kunne den lige starte men stod så meget ujævnt i de første 5 minutter, og motor fejl p0340 var tilbage igen, så tænker at det måske har noget med tandremmen at gøre? Nu starter den kun når den er kold, så snart den er varm, og man slukker den, så vil den ikke starte igen bagefter

Kommentér på:
skift af krumtap og knastaksel sensor

Annonce