{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.466 visninger | Oprettet:

LuiP
LuiP
Tilmeldt:
3. jun 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

Himlen falder ned (Loft stoffet i bilen) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har en Mercedes E230 fra 97 hvor himlen (loft stoffet) er faldet ned og holdes nu kun af siderne/kanterne !
Nogen der kender noget til dette eller vil lave lidt mønt.
Har forsøgt selv men syntes ikke jeg kan løse det og tør ikke lave mere bøvl nu hvor det stadig hænger i tre sider !
Høre gerne fra nogen der har en løsning eller kan sådan noget.

Takker
Lui


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Himlen falder ned (Loft stoffet i bilen)
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.590
    #1   25. jun 2020 Ud med lortet, og nyt i..
    Der vil være nogen der påstår at du "bare" kan lime det igen, men det holder sjældent..
    Den gamle lim er blevet opløst og sidder i klumper og vil kæmpe imod den lim du vil prøve at smide ind i stedet for.


  • #2   25. jun 2020 silicone lim i tubes har virket her smiley
    dog skal det smøres på så det er lige alle steder!


  • LuiP
    LuiP Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #3   25. jun 2020 Hey

    Tak både #1 og #2

    Tænkte også jeg er nød til at fjerne det totalt og starte for fra jeg tør bare ikke.
    Tror ikke jeg selv kan lime og montere det så det bliver ok.
    Så hvis der er nogen der mener de kan dette og vil tjene en skilling.
    Så er jeg klar på at høre tilbud. Bor i kbh og charlottenlund ??
    Hørte om en der havde lavet det ved at sætte tegnestifter op så de lignede en af de gamle sofaer. Det var måske en ide, hmm


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.590
    #4   25. jun 2020 En sadelmager burde kunne klare det, men det kan hurtigt blive en dyr omgang. Men prøv at tage fat i..

    Er det en sedan eller estate?
    For det er noget lettere at klare i en estate pga bagklappen bare kan åbnes, og det hele trækkes baglæns, når klips osv er pillet væk, værre i en sedan, da det skal ud igennem en sidedør, og man hurtigt kan ødelægge mere end man gavner

    Den med stifter kan da sikkert sagtens virke, men halv farligt hvis det ikke gør, og en falder ned i skødet på dig under kørsel smiley
    Der er desuden sjældent ret meget som stifter kan få fast i, inden de ryger igennem taget på bilen


  • LuiP
    LuiP Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #5   25. jun 2020 Haha oh nej en stift ned i sædet. Den havde jeg ikke lige tænkt over ??
    Det er en sedan tror jeg. En alm 4 dørs E230 fra 97 også kaldet W210 så vidt jeg husker.
    Æv æv det lyder til at være en møj omgang.
    Vi for det i hovedt når vi køre.
    Det holdes p.t kun oppe af panelerne ved forrude og bagude.
    Det er allerede begyndt at slippe i siderne ved dørene.
    Det er noget skidt, ved ikke lige hvad jeg skal stille op med det.
    Ender med jeg bare må lime det så godt jeg kan.
    Orker ikke at pille det hele ud og få alt det gamle gule skum halløj der er under stoffet i hovedet og på sæderne smiley
    Ville helst bare klaske noget lim ind inder og så holde det på plads lidt af gangen.
    Hellere at det kommer op og sidde nogenlunde en det hænger der og falder mere og mere ned.
    Men skulle nogen læse historikken her og er klar på et job. Så sig til.
    Tak for forslag med sadelmager, det er jo en mulighed.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.590
    #6   25. jun 2020 Det er nemlig det gamle gule "skum" som giver problemerne når det skal limes igen, hvis du kan få fjernet det hele fra stoffet og "pappet" der sidder deroppe, så kan du godt lime det igen, men det er noget rigtig fnuller værk, som man forpester langt væk.
    Jeg havde samme problem i min bmw e34, og endte med at jeg fik pillet beklædningen ud, det var svært, især da det var med soltag, så der skulle passes ekstra godt på at det ikke knak i kanterne, da der ikke var ret meget styrke i det.
    Det kunne lige komme ud (Mener jeg fjernede ene eller begge forsæder for at få en bedre vinkel på loftet, så det lettere kunne komme ud)
    Da det først var ude, tog det et pænt stykke tid at få alt det gule fnuller af loftet, men da det var klaret og limen kom på, så var det nye stof dejlig let at montere igen smiley

    Sadelmager en den "rigtige" løsning, men også den løsning de færreste gider betale for, da det hurtigt bliver meget dyrt. Jeg fik tilbud på omkring 6000kr kun for loftet, og da der jo bare var tale om en gammel bil fra 90érne, var valget for mig ikke så svært


    Men du kan sagtens prøve med en god tæppe/stof lim og se om det kan holde.
    Regn med at det ikke kan holde, og vær glad hvis det kan.


  • LuiP
    LuiP Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #7   26. jun 2020 mmm det lyder som noget møj.
    Lige precis det gule der sidder i loftet under stoffet. Jeg tør ikke rive stoffet ud fordi det gule snask klister og jeg er bange for det ryger ned på sæder og andet.
    Det farver nemlig også. Fik det på fingerne.


  • #8   26. jun 2020 har du hørt om amerikansk lynlås ,brug det

  • #9   26. jun 2020 også kaldt velcro,burre bånd etc.


  • LuiP
    LuiP Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #10   28. jun 2020 Ah det var måske en ide ??
    Men man skal vel stadig fjerne alt det gamle lim osv ikke ?
    Det er lige det jeg ikke vil rode med fordi det falder ned på sæderne og laver gul farve smiley


Kommentér på:
Himlen falder ned (Loft stoffet i bilen)

Annonce