{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.780 visninger | Oprettet:

emil F
emil F
Tilmeldt:
26. aug 2012
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23

Audi a6 c7 allroad kædehjælp?! {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har en Audi a6 c7 3.0 tdi allroad fra 2012 med motorkoden CLAA og når jeg starter bilen op rasler den i ca 2-3 sekunder fra kæden men jeg synes ikke jeg kan finde noget mht problemer med kæden på denne motor er der nogen der ved noget om dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi a6 c7 allroad kædehjælp?!
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 668
    #1   30. jun 2020 Der behøves vel ikke, at være et problem med dem?
    Når de rasler ved opstart er det tegn på, at de er slidte og skal skiftes.

    Kæder er jo en sliddel.


  • #2   1. jul 2020 Det er et kendt issue..
    De fleste tror kun det er på benzinerne vw(etc) har problemer ... men 3 liters diesel har også kædeproblematik.


  • emil F
    emil F Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23
    #4   1. jul 2020 Har fået et tilbud på 25.000 synes det helt vanvittigt ? Hvad mener i

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #5   1. jul 2020 det kommer an på hvordan den er opbygget , nogle af v6erne har kæden bag på motoren , så skal motoren ud og gearkassen af , så er 25k måske ikke helt skævt

  • #6   1. jul 2020 Det er ikke helt hen i vejret med den pris.

  • emil F
    emil F Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23
    #7   1. jul 2020 Helt iorden takker for svar smiley

  • #8   1. jul 2020 Nogen kører videre med det, og kender ikke selv til havarier..
    Men men men ny kværn er jo fra 50 k og opad så.. Det kan blive dyrt


  • #9   1. jul 2020 Det starter med raslen og ender med et skrald når den takker over.
    Der er vidst for 10.000 kr dele i den operation.


  • #10   1. jul 2020 jeps motor skal ud til sådan en opgave smiley

  • Kurt O
    Kurt O Tilmeldt:
    jan 2012

    Emner: 1 Svar: 15
    #11   4. jul 2020 Hvis i kan forstå tysk så er der 2 afsnit hvor de reparer v6 disel
    https://www.youtube.com/watch?v=8QxGiEsvUFs


  • #12   4. jul 2020 Jeg kigger det igennem senere, så kan i få et resumé, konen snakker fanden et øre af, så det er ikke nemt at kapere indholdet af videoen pt smiley

  • #13   5. jul 2020 Der er i videoen tale om en motor som har kørt 134.00 km og Audi vil have 17.500 euro for at lave den. Den er fra 2015.
    Det ender med en totalrenovering, intet er som det skal være, alle mål ligger lige på kanten, ikke engang en facon o-ringspakning kan købes løs, der må man købe original komplet oliepumpe, de fleste dele får endnu ikke uoriginale, nye stampler og renovering af toppene kommer også med.
    Den oprindelige fejl hidrører fra en dyse eller to der ikke har fungeret korrekt, den ene har bare pisset diesel ind i en stråle, så kan det ikke forbrænde, og har skudt en pakning ud.
    Om så den motor stod ude på gulvet så ville jeg ikke påtage mig at skille og samle igen, det ligner sgu en ormegård med alle de slanger og ledninger der skal rigges af og på, så hatten af for Redhead, de har styr på sagerne.
    Historien meldte ikke noget om prisen på renoveringen.


Kommentér på:
Audi a6 c7 allroad kædehjælp?!

Annonce