{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

skift en kondensor på en chevrolet spark {{forumTopicSubject}}

Er det let at skifte en kondensor? Altså ville selv mene jeg er okay til at skifte dele på en bil, har både skiftet højtaler i dørene, sat en sportsluft filter i en ford fiesta, tændrør, skiftet for og baglygter, skiftet radio, skift dæk smiley så kan lidt af vært. Men kan ikke rigtig finde ud af om jeg selv kan skifte en kondensor.. smiley for nogen steder står der at der ville knække et eller andet.. Og har forsøgt at finde en video men kan ikke lige finde nogen. Men tænker i det er let nok skifte? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skift en kondensor på en chevrolet spark
  • #1   6. jul 2020 Nej

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   6. jul 2020 Er systemet tomt? - Er du det mindste usikker på det, så stop med det samme!
    Hvordan vil du fylde det op, kræver sine godkendelser at få det rigtige kølemiddel fyldt på..

    Det er ikke bare lige noget man selv burde gå igang med som privat person da alle kølemidlerne er ret dårlige for dig og miljøet, og derfor kun bør laves af fagfolk


  • #3   7. jul 2020 vis du ikke ved om der er køler middel på systemet. Så kør forbi et værksted og få tømt systemet for gas/kølermiddel. og så kan du køre hjem og skille det af, nu ved jeg ikke hvad flanger dit ac rør bruger. Men de kan løsnet vis ikke det er tæret sammen, det kan du se når du skiller det af. Og er det tæret sammen og røret knækker, så skal der nye rør til. Men igen Det ved man ikke før man skiller det af. har selv skiftet en del af de kondenser bare på andre mærker, og har ikke ødelagt et rør/flange i nu. Men det mere held end forstand da nogen af dem var iret godt sammen. har også lige sat nyt filter/kondenser på min yaris og fået fyld r134a på med olie og spore middel i. Og det fungerer perfekt nu skiftet jeg så også alle O-ringe i systemet da jeg var igang. Så når du har udskiftet den kondenser,så køre du hen og får vacum testet det og fyldt på igen.

  • #4   9. jul 2020 Hvis systemet er helt tomt er der ikke de store problemer i at skifte den selv.
    Ofte er der et stort undertryk i den nye, så når du løsner de små dækplader vil der ofte komme en sugende lyd.
    Det er din garanti for, at den nye er 100% tæt. Det skulle den gerne blive ved med at være, så tjek o-ringe inden du samler.
    Få et værksted til at vakumteste og påfylde kølemiddel. De har mere forstand på de ting, end de fleste af os andre.


Kommentér på:
skift en kondensor på en chevrolet spark

Annonce