{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

Audi A4 kan ikke selvoprette, efter skift af styretøj. {{forumTopicSubject}}

Er der nogle mekanikere herinde? ??????????????

Det drejer som om en Audi A4 cab, som har fået skiftet ALT styretøjet i fronten. Alle 8 bærarme, samt stabelisatore og styrkugler. Altså komplet sæt.
Har fået nyt trækaksel led og nye pakdåser i gearkassen i samme omgang, men dét skulle være uden betydning.

Bilen kører nu ret stramt i rattet, og den vil ikke selvoprette overhovedet!
Eksempel: hvis man sætter rattet 35° til den ene eller den anden side, så bliver det der, og bilen styre derefter.

Bilen er endnu ikke sporret, har en tid onsdag til dette.

Men kan det virkelig være fordi den står så forkert, at den slet ikke kan selvoprette og er hel stram og kontant i styringen?

Jeg har virkelig min tvivl!!

Forsøgte at sætte hjulene til at spidse lidt, men det gjorde igen forskel. (Blot et forsøg)???????


Havde efterfølgende fået en fejl på Ratvinkelsensoren (G85) -spændingsforsygning kl. 30

Har derved forsøgt at lave en grundstilling af G85, men det har ikke gjort noget forskel på styrringen.

Har tidligere været med til at lave samme operation på en Passat 3bg, som havde samme symptomer bag efter.

Ejeren mente det skulle køres væk, og at det senere forsvandt af sig selv.

Ved ikke om det er sandsynligt, at det er slidt til med tiden, eller om ratvinkelsensoren pludselig har fundet sig selv.
Eller noget helt tredje?

Det giver i hvert fald igen mening for mig, så håber der er en som kan forklare mig hvad der sker?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A4 kan ikke selvoprette, efter skift af styretøj.
  • #1   7. jul 2020 har bilen stået på alle 4 hjul, da alle bærearme og lingende er blevet spændt?

    ellers vrider man blandinger i stykker, og det kan faktisk have indflydelse på dit problem.

    men det kan også være den skal have lavet en 4 hjuls udmåling og evt justering


  • #2   7. jul 2020 Du har ret, det har jeg ikke gjort. Har 2 søjlet lift, så det har ikke haft mulighed for.

    Den skal på en 4 søjlet for at blive sporret, så prøver at løsne alle dem jeg kan komme til, og spænde dem igen.

    Men det er godt nok utroligt hvis det kan gøre så meget.

    Du mener også at baghjulene skal sporres, selvom jeg kun at arbejdet i fronten?

    Jeg spørg fordi jeg er meget skeptisk om, den sporres ville kunne løse problemet?


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #3   7. jul 2020 skal altid spores med vægt på alle hjul

  • #4   7. jul 2020 jeg skriver du bær få foretaget en 4 hjuls udmåling.
    så ser du om den overholder specifikationer.


  • #5   7. jul 2020 Altså der skal ikke nogen større amatør til at fucke selvopretningen op.. Det sker tit når folk skifter ting uden at vide andet end det de har set på en u-tube video.. nogen gange alene ved skift af styrestænger..
    Så få du 4 hjuls udmålt..


  • #6   6. aug 2020 Det gjorde ingen forskel efter sporring af bilen.

    Mit bedste bud er de nye arme, som går for stramt i kugleledene.

    Må se om det bliver bedre med tiden, selvom det er tvivlsomt..


Kommentér på:
Audi A4 kan ikke selvoprette, efter skift af styretøj.

Annonce