{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.766 visninger | Oprettet:

Anders J
Anders J
Tilmeldt:
11. jul 2020
Følger: 11 Emner: 4 Svar: 8

Donkraft skade? {{forumTopicSubject}}

Har netop haft min bil på donkraft, og da jeg skulle sænke den fik jeg drejet lidt for hårdt, så den nærmest smed bilen på jorden. Det var efter montering af nye hjul, og jeg synes bilen ryster lidt ved høje hastigheder efter. Det kan selvfølgelig være ren indbildning, men kan bilen have taget skade af faldet? Det har vel været 20-30 cm. Det kan selvfølgelig også bare være afbalanceringen, eller som nævnt. Ren indbildning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Donkraft skade?
  • #1   11. jul 2020 nej det har den ikke taget skade af, det er højst sandsynligt dine hjul fejlen ligger i, enden afbalancering, dårlige dæk, manglende navring

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   11. jul 2020 Hvis den skulle have taget skade af det, så ville jeg ikke turde køre på de pap fælge smiley

    Men ja, er afbalanceringen der ikke er perfekt, hvis det er brugte fælge og dæk, så skal man altid tage forbi og få dem tjekket, og er det helt nye, så burde det jo være klaret, men alle kan lave fejl, men der er det bare retur til værkstedet og få dem til at tjekke igen


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 11 Emner: 4 Svar: 8
    #3   11. jul 2020 Det er helt nye fælge og dæk. Har ikke forstand på hvad en navring er. Sidder det normalt på en ny fælg når man køber den?

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 11 Emner: 4 Svar: 8
    #4   11. jul 2020 Det er en Seat Leon jeg har, og det er originale Seat fælge til den model. Nu har jeg læst hvad en navring er. Er det nødvendigt ved originalfælge?

  • #5   11. jul 2020 Bilen har det fint, det er rent fejl40....

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 11 Emner: 4 Svar: 8
    #7   11. jul 2020 Super. Rystelserne er ikke så voldsomme så tror bare jeg venter med en ny afbalancering til der skal vinterdæk på

  • #8   13. jul 2020 Hej
    Længe at køre med rystepudseren.
    Afbalancering udføres altid efter at dækkene er monteret på fælge og før hjulene monteres på dytten.
    Mvh kp


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 11 Emner: 4 Svar: 8
    #9   13. jul 2020 Den er blevet afbalanceret ved montering. Så den er sikkert ok. Jeg er nok bare mere opmærksom på det lige nu.

  • #10   13. jul 2020 Find en som kan afbalancere med vejtryk

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 11 Emner: 4 Svar: 8
    #11   14. jul 2020 #10

    Det vil jeg gøre. Nu kan jeg se at du også har en Seat Leon. Har du fået det lavet med et godt resultat?


  • #12   14. jul 2020 Ja har fået det gjort hos Seat Hillerød, de har sådan et hunter apparat.

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 11 Emner: 4 Svar: 8
    #13   14. jul 2020 #12

    Fedt. Jeg har set at der ligger et dækcenter i Rødovre der hedder SkanX som også er i besiddelse af sådan en fætter, så jeg tror lige jeg smutter en tur forbi dem.


  • #14   14. jul 2020 Der er forskellige versioner, nogle af de ældre kan ikke lave road force.

  • #15   15. jul 2020 Jeg synes du skal køre forbi, hvor du har fået monteret dæk på dine nye fælge - enten må der være noget galt med fælgene, dækkene eller afbalanceringen.

    Evt. kan du også selv have monteret hjulene forkert - så forinden kan du forsøge at løsne hjulboltene og spænde dem korrekt på kryds igen.

    Centreringsringe gør det især lettere at montere et hjul på en fælg, hvor hjulboltene ikke stikker ud.


  • #16   16. jul 2020 Der er ikke centeringsringe i hans da det er originale Seat fælge.

Kommentér på:
Donkraft skade?

Annonce