{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stram at dreje, efter skift af bærekugle
  • #1   13. jul 2020 Ny bærekgle går jo noget strammere, men sådan set burde det ikke være så stramt at du lægger mærke til det.

  • #2   13. jul 2020 Nej det tænker jeg heller ikke at det burde være, jeg synes bare det er underligt at den bliver så stram lige pludselig smiley

  • #3   13. jul 2020 Er der nok servoolie på?
    Eller måske der er elektrisk servo.


  • #4   13. jul 2020 Jeg tjekkede ingen af delene, jeg skiftede sådan set de ting for en ven og så kørte jeg den til syn, og så ringede han senere også sagde at den var blevet strammere at dreje i forhold til før. Men jeg kører ikke rigtigt i bilen, så jeg ved ikke hvordan den var før i forhold til nu.

  • #5   13. jul 2020 Hvis den er synet og godkent så er alt vel i orden.

  • #6   13. jul 2020 Ja det kan man sige, den var til omsyn og fik skiftede de dele den dumpede på, men jeg ville da stadig være trist, hvis der skulle være sket noget, I forbindelse med at jeg skiftede bærekuglen på den

  • Martin O
    Martin O Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   13. jul 2020 Hej Martin.
    Det lyder ikke som om der er noget helt galt, for så havde du nok selv bemærket det, eller synsmanden ikke at forglemme.
    Så det må være i den milde ende. En slidt bærekugle kan ændre styregeometrien, det kommer lige så stille gradvist og den der kører bilen dagligt mærker det ikke. Men det mærkes når det pludselig ændre sig, ved udskiftning af bærekuglen. Da er det især også vigtigt at den bliver sporet. Camber, Castor og især Toe -in kan ændre sig en del ved udskiftning af dele, pga tolerancer og slør i bolthullerne.
    Så hvis den ikke har andre fejl og den ikke allerede er blevet sporet, så må en sporing være næste træk.
    Endelig er der dækkene, de kan være slidt skævt, evt som følge af forkert hjulstilling hidrørende fra den slidte bærekugle. Det kan også påvirke den fornemmelse man har i rattet.
    Mvh.


  • #8   13. jul 2020 Havde dækkene været skæve så havde synsmanden set det, og styrer den skævt mærker de det sandsynligvis ikke,
    Mange synshaller har slet ikke plads til at prøve styretøj af, så det gør de så ikke.


Kommentér på:
stram at dreje, efter skift af bærekugle

Annonce