{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Tilmeldt:
18. aug 2009
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934

Peugeot 206 fælge {{forumTopicSubject}}

Har købt mig en aldrende Peugeot 206, som stod på 14" fælge, hvor der absolut intet data står på.
Har så smidt et par 15" med ET 18, og 175/65 dæk på.
Problemet er så at de nu stikker ca 1 cm ud over skærmkanter foran, og kan stort set ikke finde nogen fælge, hverken alu eller stål i 15" der har højere ET end 27, hvor willtheyfit siger de samme dæk kun vil komme 9mm længere ind, altså stadig lige på grænsen til at stikke udenfor skærmkanter.

Hvad gør man lige her så, da jeg helst ikke vil ned på 14", da min gamle krop godt kan mærke de 1,5 cm bilen er blevet hævet ved at gå fra de gamle 14" til 15".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206 fælge
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   22. jul 2020 Hvis bilen er kommet højere op, så er de nok slet ikke lovlige. Du må kun forøge rulleomkredsen med 5%. Så større fælge er lig med dæk med mindre profil. Og du har ikke søgt særlig godt, der er tusindvis af fælge der passer på 206.

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #3   23. jul 2020 Når jeg indtaster de tal du kommer med på willtheyfit.com kommer den med at fælgen så vil komme 7mm længere ind end dem jeg pt har, hvilket vil sige de stadig stikker 2-3 mm ud over fælgkanten.

    Og speedometeret passer fint med dem der sidder på nu, med en afvigelse på 3-4%.

    Og jo, havde brugt en god mængde tid på at prøve at finde noget der skulle passe, men da det ikke kunne lade sig gøre måtte jeg bare smide nogle hjul på, da dem der kom med bilen var slidte.


  • #4   24. jul 2020 Jeg smed selv et sæt 15" på min gamle 206'er med "alt" for høje dæk - hvis den kun stikker 1-2 mm ud så tror jeg ikke på at du bliver stoppet i en kontrol - men stikker du 1-2-3 cm ud og banker bassen af igennem byen i en overgejlet bil, så er chancen for en kontrol sikkert større.

    Synsmanden sagde heller ikke noget til den og speedo passede 100% ifht gps-hastighed kontra speedometer smiley


Kommentér på:
Peugeot 206 fælge

Annonce