{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.216 visninger | Oprettet:

Kia Picanto oser/røg fra udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej, har for nyligt købt mig en billig pendler bil - Kia Picanto 2004 1,1 EX benzin

Problemet er, at den oser en del fra udstødningen i høje omdrejninger. Den har lige fået ny udstødning, da den gamle trængte gevaldigt til skift.
Olien ser fin ud, den bruger måske lidt. Der er ingen tegn på olie i vand eller vand i olie.

Den lyder godt i motoren og går jævnt, både i tomgang og høje omdrejninger.

Den hakker dog lidt ved lave omdrejninger - måske tændrør?

Men nu er motorlampen begyndt at lyse, hvilket evt. kan være katalysator eller tændrør/kabler ifølge Google søgninger.
Er der nogle gode forslag til hvad jeg først skal ofre penge på? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia Picanto oser/røg fra udstødning
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   25. jul 2020 Ja, at få sat en tester til og udlæse fejlkoder.

  • #2   25. jul 2020 lyder mere som kondens den fordamper

  • #3   25. jul 2020 Jeg har sat tester til smiley den fejlkode den kommer med er til katalysator eller tændrørskabler smiley

  • #4   25. jul 2020 hvad skriver den ? de kendt for dårlige tænd spoler som gør der fejl tænding og dét vil den lave katalysator fejl os

  • #5   25. jul 2020 Den skriver P0420 smiley

  • #6   25. jul 2020 ja dét fejl på kat den er ikke længere

  • #7   25. jul 2020 Sådan en gammel bil kan nemt fyre en masse olie ud gennem motoren, dårlig kompression, olieskraberinge der hænger, ventilgummier der er stive, paraplyer kaldet.
    Det er ikke en god pendlerbil i de årgange.

    Min mor har en 10 år gammel Picanto der har gået 40.000, det er sådan en man skal have fat i hvis man skal købe gammel bil. Tænker hun havde siddet billigere hvis hun bare havde taget en taxa hver gang hun skulle noget, ingen bøvl med skrammer eller P-pladser.


  • #8   25. jul 2020 Når jeg læser nedenstående lyder det mest som om det er lambdasonden før cat.
    Mvh. Gert

    The P0420 code in a Kia Picanto will often be thrown one of your oxygen sensors are not functioning properly. Typically, the code will be triggered by the upstream oxygen sensor (before the converter).

    There aren’t usually any drivability issues associated with P0420. For most people the first sign that anything is wrong at all is the service engine soon light coming on.

    Here are the typical symptoms that something is wrong when you have code P0420.

    Fuel Efficiency- May or may not suffer depending on how much the catalytic converter is clogged.
    Loss of Power– It is a really strange feeling to drive a vehicle with a catalytic converter that is going out. Typically, they’ll idle ok and drive normal under a light load. Whenever the engine is put under a heavy load it’ll feel like it is running out of gas. It’s very similar to the symptoms of a bad fuel filter.
    Service Engine Light– Often, this is the only symptom of the Kia Picanto P0420 code.


  • #9   26. jul 2020 ja der kun få testet dem med parameter måling og en 4 gas tester på den siger dét meste

  • #10   31. jul 2020 Hej
    Opslidt/mishandlet motor.
    Mvh kp


Kommentér på:
Kia Picanto oser/røg fra udstødning

Annonce