{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.963 visninger | Oprettet:

Nul stilling af computer Citroen C5 I 3.0 benzin {{forumTopicSubject}}

Hej

Et godt råd omkring nulstil af bilens computer

Da jeg har nogle problemer med at motoren pludselig en gang imellem mister noget power går ujævnt som den.
Er blevet anbefalet at få en proff tester på. Lyder meget fornuftigt!

Er efterfølgende kommet i tanke om, at for nogle dage siden hjalp jeg en bil igang som var tørlagt. Efter det bemærkede jeg at kørecomuteren/radio/ur var nulstillet.

Kunne måske være en god ide at nulstille computeren nu.
Har set nedenstående metode Hos Citroen forum, men der står ikke noget om model andet end C5 Kan jeg mon bruge denne metode?

------
0 stil bilens computer,
luk alle døre og vinduer og tag nøglen i lommen
tag den ene battreripol af, og vent 2 min.
sæt polen på og vent 2 min.
sæt nøglen i tændingen og drej til tænding, ikke starte, og vent 2 min mens du giver computeren tid til at genstarte
start nu bilen, og mens den lige snurrer lidt kan du trykke på fjernbetjeningens låse knap og holden inde til dørene låser, så har du også initaliseret den, og det skal jo ske når nøglen sidder i tændingen, hvis der stadig er noget der ikke virker så kig først efter den sikring der dækker området
-----
Virker rimelig simpel - Var det ikke værd at prøve inden man sætter en proff tester på - det er jo lige 500 kr de tager, for det kunne være computeren som er ude af trit eller ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nul stilling af computer Citroen C5 I 3.0 benzin
  • #1   8. aug 2020 hvis den bil du har givet start hjælpe har trukket meget strøm.
    kan du have ødelagt noget elektronik

• #2   8. aug 2020 Så er problemet løst. Jeg ville nul stille computeren og skulle have pluspolen af jvnf forskriften hvordan man nulsiller en C5

Hold da ferie - den sad helt løs på polen, idet en klovn til taxichauffør skulle have start hjælp, han havde næsten revet + pol besaget af, så der var en reel løs forbindelse.
    Utroligt vi kalder ham pusling, han piller ved alt og har absolut ingen forstand på mekanik. Nå nok om det, jeg burde have tjekket ham - min fejl 40 æv æv

Men fik nulstillet komputeren alligevel og nu er det blevet en vildbasse i automatgearet. De 4 gear skifter lystigt og motoren snurer som en misserkatter. De 207 ponyer er igen vilde som den smiley
    Tak for hjælpen for Jeres bidrag.

• #3   8. aug 2020 Løse poler kan være ret så skadeligt med hensyn til brand, så det er noget man lige skal være obs på smiley Men godt fejlen ikke var værre end det.

• #4   8. aug 2020 Jeg var chokeret over en sådanne ligyldighed.

Ja det var rigtig. åbenbart kan det betale sig at nulstille egangimellem. Automatgearet kører fantastisk god nu.

Kommentér på:
Nul stilling af computer Citroen C5 I 3.0 benzin

Annonce