{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

Emil S
Emil S
Tilmeldt:
12. aug 2020
Emner: 1 Svar: 3

2010 Opel Corsa D 1.0 12V bruger olie {{forumTopicSubject}}

Hey! Jeg har en Corsa D 1.0 12V Enjoy fra 2010 som bruger en del olie. Den har lige rundet 127.000 km og jeg vil gerne høre om det er normalt for den model? Den har på små 500 km taget en tredjedel fra oliepinden, forstået sådan at den var fyldt og på nuværende tidspunkt er der kun 3 streger olie af 5 tilbage. Jeg kan ikke se at den ryger fra udstødningen, så min egen tanke er at den sveder det ud, men jeg er slet ikke sikker.
Er der nogen der har erfaring med denne bil? Måske selv har oplevet det?
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2010 Opel Corsa D 1.0 12V bruger olie
  • #1   12. aug 2020 Har du kørt meget motorvej på de 500 km?

  • Emil S
    Emil S Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 3
    #2   12. aug 2020 ja, det har jeg godt nok. Jeg vil skyde på mellem 350 og 400 km smiley

  • #3   12. aug 2020 Har du kigget rundt på motoren at alt er tæt?'. tjek også din olie tryk sensor der sidder på motoren de har med at blive utætte så der løber olie ud af den i enden. nu tjekker du olie mens den er kold om morgen ikke. da vis du tjekker lige efter du har kørt så er alt olie ikke løbet ned i bundkaret i nu.

  • #4   12. aug 2020 Hvis du har kørt mange småture kommer der kondens i olien, hvis man så kører en rigtig lang tur på motorvej, så olien bliver rigtig varm "brænder" man vandet væk og olieniveauet falder. Man siger også at 1 liter olie forbrug pr 1000km er okay og indenfor tolerancen, men det er dog de færreste biler der forbruger så meget.

  • Emil S
    Emil S Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 3
    #5   12. aug 2020 Jeg har lige taget en lille kigger, så godt jeg kan komme til. Jeg synes godt nok det ligner at der er lidt olie på bundkarret. Men jeg har svært ved at se hvor det kommer fra, og har heller ikke set nogen oliepøler hvor jeg har parkeret.

    Når jeg tjekker min olie er det efter jeg har kørt, dog lader jeg den stå med slukket motor i 5-10 minutter inden jeg tjekker. Netop for at lade olien løbe tilbage i karret. smiley
    Jeg vil lige undersøge min olietryk sensor, når jeg finder ud af hvor den sidder. Tusind tak for alle svarene, det er storartet! smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #6   12. aug 2020 Alle nyere opel bruger olie, prøv at skifte til en tykkere olie og se om ikke det hjælper.

  • Emil S
    Emil S Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 3
    #7   12. aug 2020 Olietryk sensor var tør, men samlet med 3 strips smiley Smart lavet af tidligere ejer..
    Det må jeg lige få ordnet, bare for en god ordens skyld.

    @Kompressor Knud - det vil jeg gøre næste gang jeg skifter olien sammen med filteret, tak for rådet!


Kommentér på:
2010 Opel Corsa D 1.0 12V bruger olie

Annonce