{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Ny motor, starter ikke! Bilalarm problem? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har efter lang ventetid endelig fået min helt nybyggede motor i min Opel Calibra. (C20LET).

Men da det var tid til at starte den, så ville starteren ikke dreje rundt. Jeg ved den får strøm fra det store kabel direkte fra batteri og jeg ved den virker (har haft den ude hvor jeg kan få den til at dreje rundt), så det kan næsten kun være signal kablet fra tændingslåsen. Min bil er udstyret med et DEFA alarm system som virker halvt. Fjernbetjeningen er død og kan ikke få gang i den igen (har været sådan i et år og har kørt uden fjernbetjening), her har jeg for at disamere alarmen skulle indtaste en kode manuelt, som så ville tillade mig at starte bilen, men nu virker den SLET ikke. Så er der nogen her inde som har styr på DEFA alarmsystemer som kan hjælpe?

Tak hvis i har læst det hele, det blev godt nok lidt langt????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny motor, starter ikke! Bilalarm problem?
  • #1   13. aug 2020 Bedste råd er at operere alarmen ud. Jeg har gjort det et par gange. Fordelen er at Defa alarmer er eftermonterede og derfor kan fjernes igen, uden nævneværdige tiltag. Min fornemmelse er at relæ'erne i alarmen dør med tiden og det ligner at det ofte sker efter ca 20-25 år
    Ellers så lav d banale tjek, er sikringer etc ok.

Jeg ville dog bkræfte at starteren faktisk kommer til live hvis den får direkte strøm. Tricket er banalt, 1-2 sæt starter kabler eller 1sæt startkabler og løst batteri, og se at du kan få motoren til at tørne over. Stel Skal på .... stel på motor, og plus skal ramme det store kabel på starteren.

Tørner motoren rundt der, har enten bundstykket eller alarmen noget at skulle have sagt.

Generelt bør det relativt nemt kunne måles ud.

Spørgsmål, reagere instrumentbrædtet på at du drejer nøglen ? Kan du evt finde noget andet som du ved tænder sammen med tændingen ? Det kunne man også trace lidt på.

• #3   13. aug 2020 Alarm: 4 polet stik med plus og minus (rød + sort)
    De 2 andre er startspær - kortslut dem så er spær ude af funktion ( ved 1 kreds startspær )
    Ved 3 kreds spær findes der en ekstra box med 6 sorte løse ledninger og et 4 polet stik med 3 ledninger
    START med at undersøge hvilken type du har !

• #4   14. aug 2020 Har tjekket starteren (har haft den ude og fået den til at dreje rundt, så det er ikke den.

Jeg vil rigtig gerne beholde alarmen og bare få den til at virke, da jeg egentlig godt kunne li den da den virkede.

Den alarm jeg har har kun forbindelse med det lille kabel til starteren, så må det vel være 1 kreds spær??

• #5   14. aug 2020 Så bør det være ret banalt at lave en midlertidigt kortslutning af kredsen.
    Forstår godt din holdning til alarmen, men du skal tænke på det som i måske er det tid til at skifte den til en nyere så. 20 år gammel elektronik der har levet i en bil, er bare meget udsat.
    Hvis rent faktisk er alarmen som er problemet, er elektronikken i den så simpel at den formentligt godt kan repareres hvis du føler for det. Vil tro at en nær vilkårlig elektronik mekaniker kan fikse den.
    Men løsningen er at eliminere mulige fejl kilder, helst uden at skulle investere en formue i stumper.
    Omkring starteren har jeg på en af mine kvajet mig en enkelt gang, for den havde tre ledninger og jeg fik sat styre signalet på den forkerte. Men de fleste startere har signal plus og kraft plus poler på sig, og trækker stel via.... stel smiley

• #6   15. aug 2020 Hvad type er din alarm ? Måske Defa 820 ?
    Man kan købe ny fjernbetjening og selv kode den hvis man har pinkoden til alarmboksen !
    Hvis det er Defa 820 alarm du har kan jeg skaffe en boks med 1 fjernbetjening til en billig pris
    Typen står bag på alarmboksen
    Det er nemt at omgå startspær i alarm
    Saml/kortslut de 2 yderste ledninger idet 4 polede stik
    Hilsen Eddie

• #7   16. aug 2020 Hej Eddie

Det er en c20let (Opel motor), ja det er en DEFA 800 Series, har bestilt en ny fjernbetjening, men fik gang i den ved at finde styreboksen frem, kigge på den i en halv time og så gik den et enkelt slag???? nu virker den som den plejer igen.in nøgle virker stadig ikke, så for st starte bilen skal jeg indtaste min nødlidende hver gang.

• #8   16. aug 2020 Det er fordi du IKKE kobler alarmen fra med fjernbetjeningen.
    Har du PIN koden til alarmen ???
    Uden den kan du IKKE kode den nye fjermbetjening !
    Hilsen eddie

• #9   16. aug 2020 PIN koden er den samme som du bruger for at "nødfrakoble" alarmen
    Når du får sender så skriv til mig så skal jeg fortælle dig hvordan du skal kode den nye sender og måske også den gamle
    Hilsen Eddie

• #10   20. aug 2020 Jeg har koden og jeg har prøvet at koble ny fjernbetjening til, men det fungere ikke. Jeg drejer nøgle 5 gange, den blinker første cifre, og sådan køre jeg igennem alle 5 cifre, så sætter jeg tænding på igen og holder begge knapper inde, så skal den sige en bip lyd og så er den nye fjernbetjening kodet til, men der sker ingen ting når jeg prøver

• #11   20. aug 2020 Har sendt dig besked smiley

Kommentér på:
Ny motor, starter ikke! Bilalarm problem?

Annonce