{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.109 visninger | Oprettet:

Restaurering af undervogn {{forumTopicSubject}}

Hvad ville folk bruge til at male undervognsdele som forbro og bagbro osv? Pulverlakering synes jeg er lidt for dyrt. Har set et par opslag her på siden, men dem jeg kunne finde havde alle mange kommentare slettet og døde links.
Jeg har brug for meget konkrete svar, da jeg ikke har forstand på maling overhovedet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Restaurering af undervogn
  • #1   22. aug 2020 Pulverlakering hos HM Coating i Herning er slet ikke så dyrt. Jeg gav 2500kr for 15 undervognsdele til min 200SX

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   22. aug 2020 Skal det være billigt, så brug hammerite maling. Fåes i jemogfix og er en ret holdbar maling.

https://www.jemogfix.dk/hammerite-metalmaling-sort-glat-effekt-750-ml/6110/9012262/

• #3   22. aug 2020 Jacob var det også lidt større dele som bagbro og forbro?

Hammerlak var det jeg brugte til min motorblok.
    Men det tror jeg kun man kan få i sort/sølv, og kunne virkelig tænke mig lidt farve.

• Kompressor Knud

#4   22. aug 2020 Det fåes ihvertfald også i rød

• #5   22. aug 2020 Hej
    Giv dem en gang Benttjære. Er absolut holdbar.
    Mvh kp

• #6   22. aug 2020 #3
    Ja, det var både forbro, bagbro og alle arme der hører til. Giv dem et kald på mandag og se hvad de siger til det. Det er dog nogle år siden jeg fik mit lakeret. De klarede også sandblæsningen først, så der var ikke behov for at jeg selv sleb det ned

• #7   22. aug 2020 Brantho Korrux anbefales til behandling af undervogn + komponenter hvis man spørger korrosionsschutz-depot i Tyskland. Jeg er selv i gang med at give min Caravan en omgang. Men nærmest uanset hvad du bruger, er kvaliteten af malingen ligegyldig hvis skidtet ikke bliver renset ordentligt af eller hvis delene er rustne.

• #8   23. aug 2020 Det er ikke “behandling” af undervogn, husk at læs mit opslag!

Jeg skal ha malet undervognsdele i en farve, så det faktisk ser godt ud og det hele ikke er smurt ind i ulækkert undervognsbehandling.

Fx: for- og bagbro skal males gul, trækakslerne og kardanakslen skal males sølv, bærearme sort (eller gul har ikke besluttet mig endnu) osv.

Spørg efter en slags maling der kan holde til det, er ikke rad for at det skal ruste, vil bare ha en maling der er flot og ikke falder af (men samtidig selvfølgelig beskyttende).

Jeg havde håbet på nogle kunne forklare lidt om 2-komponent maling eller epoxy maling (for jeg aner ikke hvad det er), men jeg læste det skulle være det næst bedste efter pulverlakering.

Jeg har sprøjtepistol og alt det, skal bare ha noget at fylde i beholder, men hvis prisen på pulverlakering er så billig som Jacob skriver, så kan det overvejes... selvom jeg nu godt kan li at lave arbejdet på min bil selv.

• #9   23. aug 2020 Hvis du ikke vil ha det pulverlakeret, så brug en alkydmaling som feks. Hammerite eller Esbjerg maskinemalje, det holder sindsygt god og er meget modstandsdygtig over for rust og stenslag.

• Kompressor Knud

#10   23. aug 2020 Esbjerg maskinemalje kan fåes i alle ral farver, og er også en ganske stærk maling. Men det virker bedst hvis du får alle dele renset helt perfekt af. Evt med sandblæsning.

• #11   23. aug 2020 Jeg har mulighed for at komme til en sandblæser, men vil et hoved til skruemaskine med metalhår på ikke kunne klare det? (Ved ikke hvad de hedder)

• #12   23. aug 2020 #8.. Slap dog af. Hvis du gad undersøge produktet jeg foreslår, vil du se det netop ér en 1K lak til undervogn og dele som fjederben aksler mv. Men god fornøjelse med dit projekt, hvis du skal være så giftig at vejlede så kan du sørme klare opgaven med at afsøge markedet for muligheder selv!

• #13   26. aug 2020 Kasper har ikke svaret på din kommentar?

• #14   26. aug 2020 #13. Det er dæleme svært at se, når du genbruger det 5. ord fra min formulering i din første sætning og så oveni købet sætter det i anførselstegn. Men nuvel fred være med det, hvis ikke det var hensigten.

• #15   1. sep 2020 Tror der er tale om en misforståelse. Min kommentar var rettet mod den kommentar til sagde jeg skulle bruge tjære, hvilken ikke ville give mening at skrive, hvis man havde læst opslaget hvor jeg skriver jeg vil male det en special farve.

• #16   1. sep 2020 Hvis det er en bil der skal kører hele året rundt, kommer de farver du vil have hurtigt til at se meget tarvelige ud.

• #17   8. sep 2020 Den køre ikke hele året. Kun om sommeren. Alle undervognsdele og generelt undervogn står rustfrit, men den originale maling på forbroen (sort) er krakeleret nogle steder, hvilket jeg ikke synes er kønt. Jeg ville gerne slibe den ned, male med noget grunder og så en gul farve hen over, men helst undgå pulverlakering (måske). Hammerlak synes jeg får sådan en grim overflade, men det kan godt være det bare er mig der er dårlig til at bruge det. Jeg ender dog nok med at pulverlakere det.

• #18   8. sep 2020 Esbjerg maskinemaling. Det der bruges på traktoren og entreprenør maskiner. Det holder

• #19   9. sep 2020 Hvordan ser det ud? Får det en overflade lignende hammerlak eller ligner det mere almindeligt maling?

• #20   10. sep 2020 Afhænger af evnerne til at male. Min ven malkede sin transport med det og de.bkeb ret fint . Der var nogle løbere og lidt appelsin hud. Men han sprøjtede med en billig Harald Nyborg pistol. Med en ældre compressor uden bandudskilde, i en garage hvor der var hængt plastik op og vandet gulv.

Men inden du er igang så har du brugt det samme på udstyr som en pulverlakeret havde taget. For at male det ?????

• #21   11. sep 2020 Har det meste til sådan noget hjemme klyt liggende, men helt ærligt overvejer jeg bare at få det hele pulverlakeret efter jeg har hørt prisen. Havde bare en forestilling om at det var MEGA dyrt da jeg engang skrev til et firma om de kunne pulverlakere et ventildæksel for mig og de sagde 2800 kroner. Der sagde jeg godt nok også nej tak.

Kommentér på:
Restaurering af undervogn

Annonce