{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Vinterdæk størrelse
  • #1   12. sep køre med det Ford forskriver

• #3   12. sep Absolut IKKE bredere hellere lidt smallere end normalt

• #4   12. sep Du skal køre med den størrelse, din bil er født med. Alt andet er noget sludder

• #5   13. sep Vinterdæk køber du i den str som originalt sidder på bilen, de vil på store størrelser være smallere i toppen, for at være bedre vinterdæk, smallere er lidt bedre som du selv er inde på.

• #6   13. sep I rally kører de på nogen meget smalle vinterdæk, 165-185 mm bredde, og de kører over 200 km/t på snedækkede veje i f.eks. Finland, faktisk er det de hurtigste ralyetaper.

• #7   13. sep os pigdække så?

• #8   13. sep 7

ja det gælder os pigdæk med original dæk størrelse

• Kuga
    Kuga Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 87
    #9   13. sep Jeg synes ikke der er grund til at skabe endnu en tråd, så jeg forsøger lige med at spørge her:
    Vægtningen her er pris versus kvalitet vs antal km(10.000/år).

https://www.daekleader.dk/bildaek-225-55-19/?s=W&sp%5B2%5D=on

Dette er 19" 225/55 , som jeg finder som et eksempel på standard til min kuga PHEV , et par andre side mener 19" 245/50 fordi procenten er lavere end 0,04% på forskellen fra min originale medfølgende 18" (225/60) 100H , bilen sælges også med 20", dem kender jeg så ikke standard på. Når i skriver smallere er bedre, så holder jeg mig til 225/60.

Jeg har 19" alu sommer alu på idag, Cooper dæk, de har fungeret i 4 sæsoner nu, og har stadig 4mm tilbage, så når man ser på listen er prisen meget forskellig, fra cooper til 900kr+ til næsten 1700kr. Spørgsmålet er så får jeg mere ud af bedre hjul og komfort med dyrere dæk? Det er ikke fordi Cooper larmer, så jeg ved ikke om behovet for dæk til 1600kr er der?
    Vinterdæk skal udskifte dem som sidder på, da de originale 18" hjul gemmes til næste sommer, og jeg gider ikke købe ny alu fælg igen.

Så hvad mener i andre?

edit: Der er ikke noget Ford forskriver endnu smiley Har endda spurgt ford forhandler om hjælp, det havde de svært ved at bekræfte hvad Ford anbefalede ?!?!??! Så svært.

• #10   13. sep Hej
    Samme dimensioner på sommer/vinter altid
    Mvh Kp

• #11   13. sep Kan man jo ikke hvis man har 18" vinter og 19" sommer

• Kuga
    Kuga Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 87
    #12   13. sep #11 Jeg har et sæt af 4 originale 18" sommer. Så snart jeg fik bilen, satte jeg mine 19" med sommerdæk på, da jeg tænkte de skulle bruges om sommeren. Og så skifte 18" til vinterdæk men så går helt nye dæk tabt der, så hellere smide 4 år gamle sommerdæk ud og få vinterdæk på de 19", da de også skal have nye TPMS sat i, da min 19" hjul kommer fra tidligere ford og er 99% match udover ET er en smule mindre på nye hjul, 50mm på 18" mod 52,5mm på 19" , Ford har sagt ok. og check på nettet siger +/- 10mm totalt.

Kommentér på:
Vinterdæk størrelse

x