{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.953 visninger | Oprettet:

Blinklys virker sporadisk {{forumTopicSubject}}

Hej venner.

Fruen lånte min bil i går og på et tidspunkt ringer hun til mig og fortæller at den melder blinklys fejl i venstre side samt blinklyset blinker meget hurtigt, jeg beder hende om at stå ud af bilen og tjekke efter om de virker foran og bagved og hun kan konstatere at den ikke virker bagi.
Godt så, jeg tænker det er pæren der er sprunget og den bare skal skiftes.

Jeg går så ud til bilen i dag for selv at tjekke det og nu virker den - så er det vel ikke pæren den er gal med? For enten er den sprunget eller også er den ikke, der er vel ingen mellemvej. Det samme gør sig vel gældende for en eventuel sikring?

En kammerat mener det måske kan være noget fugt.... men hvad siger i, har i nogle gode idéer til hvad det kan være?

Med venlig hilsen....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blinklys virker sporadisk
  • #1   13. sep 2020 tag pæren ud og se om der er ir på soklen og rengøre det og forbindels til pæren. tag også stikket af til baglygte og tjek for ir også evt rengøre det vis det er der også. Og så giv det lidt elektronik rens/fedt eller evt wd40 vis ikke du har det anden og samle det igen.

• #2   13. sep 2020 Hvis du har træk på, ville jeg starte der

• #3   13. sep 2020 Jeg har ikke træk på. Jeg prøver at tage lygtehuset ud og se om der sku være ir på soklen. tak.

• #4   13. sep 2020 kan nemt hver pære stadigvæk det er der fantastisk ved glødepærer.

• #5   13. sep 2020 Enig med #4
    glødetråden kan have sluppet i den ene side og så når du kører kan den hoppe af og på hvor den er knækket.

Tag pæren ud og hold den op foran en lys baggrund så du kan se glødetråden og så giv glasset på pæren nogle smølfespark og se hvordan glødetråden opfører sig. Den skal sidde fast i begge sider og ikke fare rund inde i glasset.

• #6   13. sep 2020 Mit blinklys gør det samme.. så virker det, så virker det ikke, så virker det og sådan bliver det bare ved, det er hele vejen rundt den gør det.. smiley

Nå.. Har selv oplevet det samme ved mit forreste venstre blink, konen sagde den blinkede hurtigt så gik ud for at se hvilken der skulle skiftes, men alle virkede.. et par dage efter gjorde den det igen lige inden jeg var hjemme, så parkerede og kunne se det var vf, der tog jeg pæren ud, kunne ikke se noget galt, satte den på plads igen og afprøvede, den virkede igen og har gjort det lige siden.

Så start med det som Freeway også siger og ellers noter typen og køb en ny pære, de koster jo heller ikke alverden..

• #7   14. sep 2020 Takker. Jeg prøver at skille ad i morgen... i dag er gået med at klippe hæk, og der er altså lang vej rundt så har endnu ikke lige haft tid til at afmontere lygtehuset.. jeg vender retur med en opdatering når jeg er blevet klogere!

• #8   27. feb 2021 Jeg opper lige den her en gang...... problemet er der stadig! Jeg havde bilen på værksted i forbindelse med en påkørsel - lettere retarderet kvinde på knallert der mente hun skulle torpedere min front - de skiftede pæren og blinklyset har egentlig virket 95% af tiden.... men nu er det nærmere 5% af tiden! Jeg har lige haft lygtehusene bagtil afmonteret, byttet rundt på pærerne for at se om det skulle være problemet men nej... venstre bag blinker som et strobelys på steroider...

Jeg tænker jeg skal have den på værksted så de kan fikse det en gang for alle og er vi enige om, at i og med det kun er den ene bagtil, at så er det ikke en sikring? Jeg går ikke ud fra der er 4 forskellige sikringer - en til hver blinklys...

• #9   27. feb 2021 Nej til sikring smiley nok nærmere en dårlig forbindelse i stik til lygten så!

Kommentér på:
Blinklys virker sporadisk

Annonce