{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Phil B
Phil B
Emner: 3 Svar: 8

Rat ryster {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har en VW Up, hvor rattet giver lette vibrationer ved kørsel over 100 km/t. Når jeg bremser ved 100 km/t eller derover, bliver vibrationerne i rattet kraftigere.

Jeg har for 3 måneder siden fået skiftet bremseskiver og klodser, men problemet er opstået i går. Jeg har været nede og få afbalanceret mine dæk, men det har ikke hjulpet.

Hvad kan problemet skyldes? Nedenstående billeder af skiverne, hvis det kan bruges...

Kan det være rigtigt, at helt nye skiver evt skal udskiftes efter bare 3 måneder, hvis det kommer dertil??

Mvh Philip

Kommentarer på:  Rat ryster
  • Phil B
    Phil B Tilmeldt:
    aug 2020

#1   16. sep 2020

profilbillede
  • Phil B
    Phil B Tilmeldt:
    aug 2020

#2   16. sep 2020

profilbillede
  • Phil B
    Phil B Tilmeldt:
    aug 2020

#3   16. sep 2020

profilbillede
  • #4   16. sep 2020 Hvis bilen ryster uden at du bremser, så har det som udgangspunkt ikke noget med bremserne at gøre.

• #5   16. sep 2020 Jeg har haft samme problem med min Golf V.

Fejlsøgte og fandt ud af, at det var min kaliber der hang. Se eventuelt efter ekstra bremsestøv eller varm lugt fra bremserne når de har rystet.

• Phil B
    Phil B Tilmeldt:
    aug 2020

#6   16. sep 2020 Tak for svar begge to. Bilen ryster mere, når jeg bremser (som om ABS går ind?). Mystisk.

En kaliber der hang, er det sådan meget let (og billigt?) for en mekaniker at fixe, hvis jeg har samme problem? smiley

• #7   16. sep 2020 Let ja, billigt nej smiley Dele er nok ikke så dyre til up, men generelt er kalipere ikke billige set i forhold til andre bremsedele smiley
    Er det ikke up der er svage i navene? Så hvis man spænder fælgene 100 nm som normalt, så trækker man navene skæve

• Phil B
    Phil B Tilmeldt:
    aug 2020

#8   16. sep 2020 Tak for svar smiley
    Min mekaniker har først tid om halvanden uge. HVIS det er en kaliber, er det så farligt at køre, eller kan jeg sagtens vente to uger?

• #9   16. sep 2020 Hvis det bliver varmt nok kan der jo gå ild i bilen, men hvis du kører en tur, og derefter mærker på dine fælge, kan du mærke om den ene er meget varmere end de andre, hvis det er tilfældet hænger din kaliber, hvis ikke er dine skiver eller nav nok bare blevet skæve smiley Og så ville jeg bare fortsætte

• #10   16. sep 2020 Og hvis den hænger kommer selvfølgelig også an på om du kører 200 km hver tur med 130 i timen, eller om du kører 5 ture om dagen på 3 km smiley

• #11   16. sep 2020 Fælgene er sikkert blevet spændt for hårdt, og så bliver hjulnavet skævt. Det er en af svaghederne ved en up.

Kommentér på:
Rat ryster

x