{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Avanceret Tester der bare kan det der til de fleste biltyper fra årg 2000 og opefter! {{forumTopicSubject}}

Har et rimeligt nørdet spørgsmål om en avanceret tester ikke en billig kinesermodel men en avanceret tester der bare kan det der!

Jeg har lige været ude for en tester der var vildt impornerende.
Den kunne gå ind og se nøjagtig hvilket problem bilen havde i det her tilfælde var det en special føler. Hvor andre testere hos diverse mekannikere sagde at det var en box fejl som kostede 3-4000 kr.
Men denne tester jeg så her var betjent af et rimelig professionelt værksted. Denne tester de havde kunne specifik fortælle nøjagtig hvor problemet lå, som blot i det her tilfælde var en føler til kun meget små penge.

Mit spørgsmål er hvilken tester det mon er - især modellen er jeg interesseret i.
Den var trådløs. Den ligner mange af de håndholdte og var ikke en laptorp.

Min kammerat vil have fat i en sådanne - Håber der er nogen der kan give et bud på modellen/mærke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avanceret Tester der bare kan det der til de fleste biltyper fra årg 2000 og opefter!
  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #1   20. sep 2020 kun du spørg det værksted der har den??

  • #3   20. sep 2020 Et åbent frit værksted eller en mærke specifikt værksted?? Og hvad bil??
    Defrie værksteder har mange gode testere til rådighed på markedet, men alle værdiløse hvis ikke ham der betjener den kan forstå hvad den skriver g hvordan en bil fungerer.
    Biler fra 2000-2013 ville jeg bare kæbe en delphi kopi, den kan tæt på alt, i mange af bilens systemer.
    Ellers er det org delphi 15000kr
    Bosch kts til meeeget mere.
    Gutmann
    Osv osv.

    Mærkeværkstederne, har mærkespecifikke testere, som kun virker på deres egne mærker..
    Og tit er der opkobling på deres importør server, som har data fra hele verden, og i min verden, tænker disse mekanikere ikke selv 9 ud af 10 gange... Fejlkode bla bla bla, skift denne del... Virker det ikke. Skift denne del,,virker det ikke skift og kod styreboks. Osv osv. Det er min erfaring alle de gange jeg har været ude med biler og spurgt kritisk ind til det de før og måler .. Jeg kalder dem gerne TSB teknikkere.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   20. sep 2020 Det er ikke altid maskinerne som er dyre.. Men licens derimod smiley


  • #5   20. sep 2020 Det var et frie værksted. Elektromekannikeren der betjente vidste selvfølgelig hvordan man betjente testeren.
    Har oplevet flere mekannikere som fejlede på nøjagtig samme opgave, var ved at gå ud af mit gode Skind. Så blev jeg anbefalet til denne ekstrem dygtige elektronikmekanikker. Han satte testeren til og vupti så vidste han hvad var galt. Jo erfaring tæller meget men det rette værktøj er så også meget vigtigt naturligvis.
    Nu bor vedkomne ca 70 km væk så tænkte at nogen her i gruppen vidste lidt om hvilken tester det kunne have været. Det skal være en allround model ikke specifik på mærke - herfor mit spørgsmål her. Min ven har eget værksted og søger netop en god tester.
    Min gode ven blev vildt interesseret da jeg fortalte om den gode oplevelse jeg havde haft. Han ønsker ikke pirat men originalt. Så herfor mit spørgsmål.


  • #7   20. sep 2020 når man bruger en tester.

    så skal man også vide, hvordan motorstyringen arbejder.
    så når man få en fejlkode, så skal man kunne tænke sig til, hvilken føler/sensor kan have den indflydelse som koden indikere

    og arbejde ud fra det.

    så bare fordi tester siger der er fejl på eks. Lambdasonden, så skal man ikke bare gå ud fra det er den der er fejlen.

    men at den sender et signal, som ECU mener er forkert og melder fejl på Lambdasonden.

    selv om det måske er en temperatur føler, der giver forkert signal og ECU evt giver for meget brændstof,
    som gør Lambdasonden sender forkert signal, den denne sender et signal udenfor den arbejds område.

    så alt i alt kommer det mere and på om den, der bruger testeren kan bruge denne og ved hvordan motorstyringen arbejder


  • #8   20. sep 2020 Jeg synes da det er vigtigt du fortæller hvad det er for et værksted, mange vil gerne køre efter den rigtige mekaniker, god omtale her giver ham flere kunder og du kan med god samvittighed fortælle ham at du har anbefalet ham vidt og bredt smiley

  • #9   20. sep 2020 Det var et frie værksted. Elektromekannikeren der betjente vidste selvfølgelig hvordan man betjente testeren.
    Har oplevet flere mekannikere som fejlede på nøjagtig samme opgave, var ved at gå ud af mit gode Skind. Så blev jeg anbefalet til denne ekstrem dygtige elektronikmekanikker. Han satte testeren til og vupti så vidste han hvad var galt. Jo erfaring tæller meget men det rette værktøj er så også meget vigtigt naturligvis.
    Nu bor vedkomne ca 70 km væk så tænkte at nogen her i gruppen vidste lidt om hvilken tester det kunne have været. Det skal være en allround model ikke specifik på mærke - herfor mit spørgsmål her. Min ven har eget værksted og søger netop en god tester.
    Min gode ven blev vildt interesseret da jeg fortalte om den gode oplevelse jeg havde haft. Han ønsker ikke pirat men originalt. Så herfor mit spørgsmål.


  • #10   20. sep 2020 Navnet på værkstedet, adressen, byen osv?

  • #11   20. sep 2020 Det har intet med testeren og gøre, men nærmere at mekanikeren tilfældigvis havde set fejlen før. Når han kunne sige, hvad der var galt uden og måle på den.

  • #12   20. sep 2020 Tak for rådene

  • #13   22. sep 2020 Bosch tester.

Kommentér på:
Avanceret Tester der bare kan det der til de fleste biltyper fra årg 2000 og opefter!

Annonce