{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Ivan H
Ivan H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

BMW eksperter hjælp. E60 Hugger ved tryk på speederpedal {{forumTopicSubject}}

Hej Forum,
Jeg har fornylig købt en E60 523i og den hugger nogle gange, når man kører roligt ud af vejen i en konstant fart og så trykker pedalen ned.
Den går lidt ned i fart og så speeder den op som den skal.
Det er ligesom om den mangler benzin ved dette. Jeg har fået den testet ved en BMW mekaniker og han overvågede benzintrykket mens han kørte i den og fremprovokerede dette "hug" uden dog at finde fejlen. Jeg har også fået den testet på rullefelt og der viser kurven at den enten mangler brændstof mellem 5000-6000 rpm eller får meget luft, idet lamda-tallet stiger fra 0.99 og op til 1,17
Her på det sidste har jeg lagt mærke til at vakuummeteret godt kan stå og variere fra minimum og op til 20l/100km mens den står i tomgang.
Nogen bud på, hvad der kan være galt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW eksperter hjælp. E60 Hugger ved tryk på speederpedal
  • Kurt  L
    Kurt L Tilmeldt:
    nov 2003

Svar: 21
    #1   24. sep 2020 Hvis luftfilter/tændrør er tjekket/skiftet, så tjek alle slanger der har med indsugningen at gøre, er de i orden, så få en tester på, det kan være en tændspole, det kan være knastføler..

• #2   24. sep 2020 Det lyder som om du selv er godt på vej til løsningen. Jeg har ikke set benzin forbrugs måleren stå og bevæge sig nævneværdigt på min gamle e39. Så mon ikke der gemmer sig en lille bitte revne et sted, som kun kommer til udtryk når der virkelig skal arbejdes. Dermed bliver den også dejlig svær at finde.

Kommentér på:
BMW eksperter hjælp. E60 Hugger ved tryk på speederpedal

Annonce