{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Lucas M
Lucas M
Tilmeldt:
2. sep 2019
Følger: 9 Emner: 7 Svar: 5

Defekt styrekugle, men hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har en passat fra 99, hvor jeg tror styrekuglen er gået.
Rettet hælder til venstre (til trods for bilen kører ligeud)

Og den trækker mere til højre både ved ligeud kørsel og ved opbremsning, samt den også ryster ved opbremsning..

Kan det passe det erhøjre styrekugle?

Jeg takker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt styrekugle, men hvilken?
  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #1   24. sep 2020 Ja , eller en af de cirka 7 millioner bærearme og bøsninger der sidder på sådan en bil, og som må være opfundet af en tysk ingeniør dagen efter han havde været til oktoberfest .

    God fornøjelse med at fejlsøge !

    ( Linket er blot for illustrationens skyld )

    https://www.carpardoo.dk/product/1570-91110314-2905?icid=18-003&gclid=EAIaIQobChMI_bPTn_mB7AIVD7h3Ch261wXtEAQYAyABEgJi6fD_BwE


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #2   24. sep 2020 Hvis du ikke kan sætte en donkraft under bilen og se om du selv kan se hvilken del der er slidt, så kan du nok heller ikke selv skifte det,

  • Lucas M
    Lucas M Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 9 Emner: 7 Svar: 5
    #3   24. sep 2020 Henrik H
    Hvem siger jeg skal skifte den?


  • #4   24. sep 2020 hvem har fortalt dig at man kan tjekke styrekugler, ved at rattet ikke står ligeud, når man kører ligeud?

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #5   24. sep 2020 Hvis du ikke selv skal skifte, så må det så være fordi du ikke stoler på din mekaniker, og hvis det er derfor, vil jeg råde dig til at finde en anden. Men det kan være hvad som helst der er slidt i dit styrtøj/hjulophæng.

  • #6   24. sep 2020 Skift begge, for du kan roligt regne med at du skal have sporet bilen bagefter.

    Du bør dog sikre at det rent faktisk er det som er galt, i teorien kan du være heldig og slippe med en sporing.

    Og som Claus R skriver det kan være en myriade af ting. Det kan også være en kombination af dele som er slidt og dermed giver en anden oplevelse.

    Overvej et værksted...


  • #7   24. sep 2020 Det der ender i havari.
    Du har allerede nu en fysisk fejl, det bliver kun værre, og den slider dine dæk og de andre hjulførende komponenter bliver belastet meget mere og uhensigtsmæssigt.

    Ville køre til et hjulcenter og få dem til at gå dit styretøj igennem, eller finde et lille værksted ude på landet.

    Regn med mindst kr 5.000 og 10.000 hvis du kører til VW


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 35
    #8   24. sep 2020 Hvis du aligevel skal have den skiftet på et værksted så bare sig du kan mærke slør i styretøjet, det vil tage dem max 15-20 min at lokalisere det løse led, hvis der er et.. smiley hvor i landet er du fra?


  • #9   24. sep 2020 Det tager 3 min...............

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #10   25. sep 2020 #9

    i går kl. 22:41
    Det tager 3 min...............


    Hvilket nok er korrekt , men hos de fleste mekanikkere så betaler for hele timer , også selvom det tager kortere tid smiley


  • #11   5. okt 2020 Havde samme symptom på min 3BG. Det viste sig bøsninger var gået i flere af de 8 bærearme (sænkning tog livet af dem). Byt til nyt og KOMPLET sæt (8 bærearme, 2 stykrekugler, 2 kødben) ellers sidder du med håret i postkassen snart igen når de andre går smiley Et sæt kan findes til ca. 2200 i ok kvalitet.
    Og husk det koster en sporing hver gang så det er bedste løsning i det lange løb smiley har du adgang til lidt er de nemme nok at skifte selv, regn med et par timers arbejde. Du får en helt anden bil at køre i bagefter.


Kommentér på:
Defekt styrekugle, men hvilken?

Annonce