{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.838 visninger | Oprettet:

Henrik B
Henrik B
Tilmeldt:
3. jul 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Fiat ducato {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en ducato som autocamper, den er fra 2012 og har kørt 37000 km, den er med partikelfilter, mit spørgsmål er er det normalt at den ryger sort når jeg accelerer hårdt, det skal siges at den vejer omkring de 3500 kg.
Hvis jeg kører fornuftig er der næsten ikke noget


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat ducato
  • #1   28. sep 2020 Den skulle ikke ryge. Men ved om der er lavet noget ved den? Servicehistorik osv.
    37000 på 8 år er godt nok ikke meget. Ville nok fået den gået lidt igennem.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #2   28. sep 2020 Den kan jo have en utæt intercooler eller trykslange/rør som gør at den ikke får det rigtige turbotryk.

  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   28. sep 2020 Det med de 37000 er god nok efter diverse synsrapporter.
    Det er værst hvis jeg giver gas ved få omdr og den skal acc derfra, det er ikke slemt hvis jeg kører med medium gas og så giver fuldgas, altså værst når den sejtrækker.


  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   28. sep 2020 Hvordan opførte de sig når de var sodet til i gasspjældet?

  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   28. sep 2020 Mine hverken hakker ved acc eller på lige vej, den går jævnt hele vejen igennem

  • #8   28. sep 2020 Mon ikke det er fordi du kører for pænt til hverdag.. Ser tit biler der nusser rundt i lave omdrejninger, der ved stramt kabel ryger lidt.. Giver mening af den ryger i lave omdrejninger, med trykket pedal, for den har "sværere" ved forbrænde diesel'en.. Ses tit på chippede biler.. Prøv at køre den en tur på motorstien i 3-4 gear med masser af omdrejninger, ligesom hvis du skulle regenerere partikel filter..

Kommentér på:
Fiat ducato

Annonce