{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.539 visninger | Oprettet:

Hvid røg efter uheld {{forumTopicSubject}}

Min mor havde et “uheld” idag hvor hun skulle undvige en rådyr og endte frontalt ind i et træ, men ikke med mere end 40 km/t. Den har fået et tryk foran selvfølgelig, men der jeg kom derud prøvede jeg at starte den for at få den lidt væk fra træet, men der kom meget tyk hvid røg id af udstødningen og den lugtede brændt. Kan jeg være heldig at det kun er køleren der er gået på den, udover kofanger osv selvfølgelig. Det drejer sig om en polo 1.6 TDI fra 2010.
PFT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvid røg efter uheld
  • #1   28. sep 2020 Skal vel på værksted og laves over forsikringen. ingen grund til at pille i det så.

  • #2   28. sep 2020 Når der ikke er kasko på bilen så tænker jeg at det laver jeg selv. smiley

  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.901
    #3   28. sep 2020 Hvis der kommer hvid røg ud af udstødningen, er det ikke kun køleren der er gået.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #4   28. sep 2020 En defekt køler får det ikke til at ryge ud af udstødningen...Der er seriøs motorskade...Hvem pokker har ikke kasko på sin bil?? Jeg har kasko på min fiat panda fra 2004 og giver hele 250kr pr måned med 0kr i selvrisiko og glasskade..Det er sku bare ris til egen røv..'men for at besvare dit spørgsmål, nej det er absolut ikke kun en køler. Det er nok en total skade..

  • #5   29. sep 2020 Den dyr har bollet bilen..

  • #6   29. sep 2020 Arghhh motorskade det kan vel næppe ske ved 40 km/t

  • #7   29. sep 2020 Måske du er heldig det er en revnet egr køler og der er kølervæske i forbrændingskammeret. Og jo motor kan sagten tageskade ved 40km/t

  • #8   29. sep 2020 #4 Hvis man har økonomi til at betale en evt. skade selv, så tjener man i gennemsnit penge ved ikke at have kasko. Husk på at forsikringsselskaberne tjener penge (ud over at betale løn til de ansatte og husleje mm.), de penge kan da lige så godt blive i mine lommer smiley

    Jeg har f.eks. ikke kasko på alle mine biler,


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #9   29. sep 2020 jeg ville afmelde kasko på min gamle bil, og ringede til forsikringsselskabet, der fortalte at prisen på kasko var 40 kroner om måneden .

    Der forblev kasko på min bil indtil jeg solgte den .

    Hvid røg er så absolut et tegn på at der er mere galt end en utæt køler .


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #10   29. sep 2020 Der kan jo være rendt kølervæske i en indsugningsslange eller noget lignende.

  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.901
    #11   29. sep 2020 Hvor dælen har I kasko forsikring henne hvis den koster 40kr om måneden, fordi så skal jeg da skifte med det vuns smiley

  • #12   29. sep 2020 Forstår ikke de fattigrøve som ikke har råd til kasko. 40kmt kan lave seriøs skade på bilen.

  • #13   29. sep 2020 Tror trådstarter har ret, det er ingen ting, måske blot damp fra en snegl eller regnorm.
    Det skal nok bare køres væk.


  • #14   29. sep 2020 #12 Du har helt misforstået det, det er fattigrøve der ikke har råd til at undlade at have kasko...

  • #15   29. sep 2020 Hej
    Slæb den hjem og check skaderne.
    Al den kællingesnak fører ingen steder hen.
    Mvh Kp


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #16   30. sep 2020 Intercooleren sidder vist nok aller forrest på sådan en bil med turbomotor.

  • #17   30. sep 2020 jens, at du har 3x 5000 krs biler så betyder kasko ikke det store, men at undlade at have kasko på nogle lidt dyrere blev end du har, er da ren idioti..

    og hvis man mener at 40km/t ind i et træ som ikke giver efter ikke er noget særligt, så har man sgu også en brik eller 2 løs oven i øverste etage smiley


    https://youtu.be/fQ-xOplVUyc


  • #18   30. sep 2020 #4

    Du har da seriøst ikke tegnet kasko på en Panda fra 04. Den dyreste på bilbasen i årg. 05 med 129000 km står til 19900,- i tilfælde af at du smadre den skal du være heldig hvis du får ret meget for den


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #19   30. sep 2020 #18 jo for 15kr ekstra pr måned? Jo det er fanme jeg har har....Forskellen på ansvar og kasko var kun 15kr pr måned, og det er inklusiv glasskade og vejhjælp....Man er da idiot hvis man vil spare de 15kr....Det er bare 1 stenslag med revnet rude til følge og de næste 5 år er tjent ind

  • #20   30. sep 2020 Er det udvidet glas eller bare glasskade. I mine øjne er det dybt godnat har set nyere biler end din der er meldt totalskadet og købt via forsikringnettet for mindre skader da jeg arbejdede ved knudlund autogenbrug

  • #21   30. sep 2020 #19 180,- om året for kasko på en bil - det kunne da være fint hvis du vil dokumentere det smiley
    Selv min veteranbil koster mere (og ja, den har jeg kasko på).

    #18 Kan se at du intet aner om hvilke biler jeg har smiley
    Og kan se at vi ikke bliver enige. Det tjener intet formål at diskutere, men kan blot konstatere at det stadig forholder sig sådan at den kloge narrer den mindre kloge (i dette tilfælde er det dig der er den mindre kloge, hvis du ikke kan regne det ud). Du spiller vel også Lotto hver uge smiley


  • #22   30. sep 2020 jens, så du vil påstå at det ikke kan betale sig med kasko på en fx 50k bil? hvad så med hvis du total skadede den måneden efter du havde købt den ? eller på en 30k bil for den sags skyld..

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #23   30. sep 2020 Som skrevet er det 250kr pr måned....Hvor ansvar ville være 235kr pr måned..

  • #24   1. okt 2020 #22 Forsikringsselskaberne tjener penge - you figure it out smiley

  • #25   1. okt 2020 #24 alle tjener penge på den ene eller anden måde, 4000 kr for kasko om året er ikke noget jeg gider og tænke over, får dækket parkerings skader for 0 kr I selvrisiko, skiftet min rude for 1000 kr, synes det er meget fint dækket ind..

    hvis du stadig har din 2013 mercedes, hvad ville du så tænke hvis du kom til at total skade den ?

    prøver bare at se logikken i dine tanker smiley


  • #26   1. okt 2020 #6 Køleren har ikke direkte forbindelse til din udstødning, så jeg kan ikke se hvorfor du mener at motoren ikke har taget skade, hvis den pludselig ryger, og så endda efter frontal skade. Men skift du køleren og se om det udbedre skaden smiley

Kommentér på:
Hvid røg efter uheld

Annonce