{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Nav fra golf 5 på golf 3 {{forumTopicSubject}}

Jeg har prøvet at søge lidt, og inderdiameter på hjulleje er 40mm på både golf 3 og 5.
Hvad med bremseåg og kaliper - passer det over fra golf 5, eller skal man nærmest udskifte hele undervognen?
Så vidt jeg ved, så er det vidst nødvendigt med bagbro der er født med skiver, eller kan man nøjes med at skifte spindler i bag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nav fra golf 5 på golf 3
  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #1   1. okt 2020 bremseåg, kalipre , bremseklodserne, diameter på skiverne er forskellig, så det er ankerpladene jo nok også .

    Det er op til dig, men en +20 år gammel Golf III er nok ikke værd at bruge så meget tid på , heller ikke selvom det er en Cabriolet eller GTI .


  • #2   1. okt 2020 Det er et projekt, så det er lidt ligemeget med værdien, for den skal egentlig bare bruges til læring om bl.a tuning.
    Det er en 1,9td variant, og jeg jeg har en vild ide om at opgradere den til 250-300hk, men jeg må finde ud af hvad der er muligt.
    Det med at skifte nav (og bremser), er for at det er nemmere at få større bremser på, og så er der mange flere forskellige fælge, der har krydsmål 5x112, så jeg er fri for at bruge adaptor.

    Det skal være relativt simpelt projekt - den skal bare være hjemmemalet grim matsort, sænket, hurtig, og så med nogle fælge der skinner helt vildt, som eks bbs guldfarvet som det her sæt.
    Alternativt et sæt lenso bsx gold.


  • #3   1. okt 2020

    profilbillede
  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #4   1. okt 2020 Husk at opgradere foran også og får en tilsvarende bremsekraftfordeler , evt justerbar så du ikke får 80 % bremsekraft på baghjul og 20 for - det giver aldrig et rigtigt pænt resultat smiley

    God vind med projektet !


  • #5   1. okt 2020 Ok det vidste jeg ikke var nødvendigt. Er det nok med fordeleren eller skal man tage hele bremsesystemet fra eks audi s3 eller s4 eller generelt bare en større bil inkl rør og slanger?

Kommentér på:
Nav fra golf 5 på golf 3

Annonce