{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Audi ryger blåt ved igangsættelse {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en audi som umiddelbart kun ryger blåt ved igangsættelse fra stilstand engang imellem. Det er en a3 fra 2004 1,6 8v benzin. Der er ingen fejl på bilen og ingen utætheder. Vil man påtænke paraplyer i denne situation eller muligt stempelringe.? Bilen har gået pt 274000. Kom gerne med input.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi ryger blåt ved igangsættelse
  • #1   4. okt 2020 få lave en lækage test, så burde man kunne finde frem til hvor, det er galt

• #2   4. okt 2020 Jeg tænker straks stempelringe når det er en 1.6. Audi havde en næsten uopslidelig 1.6 ADP som blev efterfulgt af en ny udgave der desværre havde problemer med stempel ringe. Jeg vil mene den nye med problemer kom omkring 1999. Prøv at finde typen på din motor og skriv her eller google lidt.
    Hvordan ser dit olieforbrug ud.
    Mvh. Gert

• #3   6. okt 2020 ja en lækagetest ville være god
    blå røg er oftest fordi den brænder olie af; f.eks ved stempelringe eller hvis ventilerne ikke lukker tæt.
    trækker den godt nok?

• #4   6. okt 2020 Det er en BGU motor og umiddelbart ca 250ml olie på omkring 300km. Omkring trækket så har den en smule nøk i accelerationen, ikke et rent træk men min forventning omkring de 102hk er heller ikke så høje. Men mine tanker går på stempelringe. Men ja lækage test vil nok være vejen frem. Har kun haft bilen i en 14 dages tid så har ikke kigget så meget på bilen endnu.

• #5   7. okt 2020 Må indrømme at når man kan få et rebuild sæt der indebærer stempelringe toppakning bund osv til omkring 2700kr så må den stå stille en uges tid det er stadig alt andet end billigere end en brugt motor man ikke kender standen på. Er der nogle der ligger inde med tilspændingsmomenter på sådan en operation.?

Kommentér på:
Audi ryger blåt ved igangsættelse

Annonce