{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

Golf 5 GTI utæt luft motorrum {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

Jeg har en golf 5 GTI 2008 med 185.000 på tælleren.

Der er begyndt at være en meget karakteristisk lyd af luft der siver ud fra motorrummet. Det opstår når den har fået godt med omdrejninger, og er specielt tydeligt når jeg slukker motoren lige efter. Lyden fortager sig efter 10-20 sekunder med slukket motor.
Jeg har haft tester på, men den melder ikke fejl. Jeg kan heller ikke mærke hvor luften kommer fra.

Jeg har optaget vedlagte video af lyden:
https://photos.app.goo.gl/PRmnfayHS1o35Y3n8
Har i et godt bud på hvor det kommer fra?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 5 GTI utæt luft motorrum
  • #1   16. okt 2020 kunne prøve at tage noget sæbevand og sprøjt rundt omkring hvor du tror det kommer fra og se efter bobler. siver nok også når motoren går.


  • #2   16. okt 2020 hvis du tager oliedækslet af forsvinder lyden så?

  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #3   16. okt 2020 Utæt bremseforstærker er en mulighed. Har du prøvet at træde på bremsen efter motoren har været slukket lidt?
    Bremsepedalen skal føles normal ved første tryk, for derefter at blive hårdere.

    Og nej, det vil ikke have noget med om motoren lige har fået mange omdrejninger at gøre, det ved jeg godt. Jeg tror alligevel det er bremseforstærkeren der er problemet, for jeg kan ikke se hvad der ellers skal kunne give sådan en lyd.


  • #4   17. okt 2020 Tak for alle forslagene!
    Efter en gennemgang, har jeg fundet ud af at lyden kommer fra PCV ventilen. Jeg bestiller en ny hos VW på mandag, og forsøger at skifte den. Tak for de mange forslag som hjalp mig på vej.


Kommentér på:
Golf 5 GTI utæt luft motorrum

Annonce