{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.039 visninger | Oprettet:

Søren H
Søren H
Tilmeldt:
29. okt 2020
Emner: 1 Svar: 2

Skoda med Dsg 7 i position P under kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej min datter lånte min bil skoda octavia 1,5 med dsg ved en fejl trode hun i et spit sekund at det var manuel gear.bilen blokerer eller bremser hårdt ned fra ca 70 kmt,hun mener den bliv sat I Position P.
Der hvar efterfølgende ingen fejlkode mv kan ikke mærke eller høre gearkassen har taget skade hvad mener i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda med Dsg 7 i position P under kørsel
  • #1   29. okt 2020 Ret sikker på den er sikret mod sådanne betjeningsfejl, det at den har bremset ned kan være gjort elektronisk af bremse elektronikken, og ikke af gearkassen. P låsen kan ikke falde ned i hak når bilen køre

  • Søren H
    Søren H Tilmeldt:
    okt 2020

    Emner: 1 Svar: 2
    #2   29. okt 2020 Super har godt nok været lidt nervøs for det

  • #3   29. okt 2020 Som Ascar skriver: Den er sikret mod fejlbetjening

  • #5   30. okt 2020 Der er en mekanisk lås der låser gearkassen når den står i p, tjek lige om den stadig virker. Gør den det, så er der ikke sket noget.

  • Søren H
    Søren H Tilmeldt:
    okt 2020

    Emner: 1 Svar: 2
    #6   30. okt 2020 Hej igen alt virker uden lyde..
    Hvadså hvis den har været I R ?


  • #7   30. okt 2020 Det samme, sikret mod utilsigtet handlinger fra både mænd og kvinder smiley

  • Tux L
    Tux L Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 4 Svar: 5
    #8   30. okt 2020 Altså vis hun har troet at det var en manuel kasse har hun jo så også skulle trampe koblings pedalen ned... Så vil tro hun er kommet til at ramme den ofte store bremse pedal som sidder i en bil uden koblings pedal. Taler måske lidt af erfaring smiley

  • #9   30. okt 2020 #8
    Det har vi alle sku prøvet ;)))
    der skulle være face kamera i biler, for hold kæft hvor må det se sjovt ud når man spontant fyre bremsen i bund :)))))))

    God dag!!


  • Tux L
    Tux L Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 4 Svar: 5
    #10   30. okt 2020 #10
    Ja det tror jeg også alle som køre en blanding af manuel og auto har om de vil det eller ej smiley
    Når man lige hugger den helt i og skal rykke tandsættet ud af rettet og ha vendt mandetrusserne en gang... Ubehaligt som man siger ;))))


  • #11   30. okt 2020 Det kan nu godt med denne gearkasse lade sig gøre at få den i "hak" inden bilen holder helt stille, det prøvede et familie medlem i en af mine gamle biler. Ja den trillede lige så stille ind i indkørsel, men den sagde meget brat stop da den røg i P med et ordentligt "KLUNK" så nej den er ikke helt idiot sikret alligevel. Var samme sket, eller kunne ske ved 80 kmt. så ville man have mærket og hørt det helt anderledes end beskrevet.

  • #12   30. okt 2020 Det er helt normalt .. og som regel skyldes det blot at man træder på bremsen i stedet for koblingen..


  • #13   30. okt 2020 Skulle måske fokusere mere på bilen og glemme mobilen lidt.

    Kendte en tosse som gjorde det samme, på motorvej, med 110 km/t, han flåede den i det han troede var et højere gear, transferkassen røg sig en tur, smadret og blokeret, så den gik fra 4x4 til 4x2, Hyundai Santa Fe mener jeg at kunne huske.


  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #14   30. okt 2020 Er der så nogle af jer der har opdaget at man kan tage nøglen ud af tændinglåsen når dsg-kassen står i “D”...? Og ydermer at bilen kan trille, hvis man ikke har trukket håndbremsen?

Kommentér på:
Skoda med Dsg 7 i position P under kørsel

Annonce