{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.782 visninger | Oprettet:

Palle J
Palle J
Tilmeldt:
16. dec 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Kabineblæser virker ikke - Peugeot 107 {{forumTopicSubject}}

Blæseren i min datters Peugeot 107 er pludselig holdt med at virke. Der sker absolut intet når knappen drejes.
Alle sikringer er kontolleret og ok, jeg har tjekket alle ved rattet og alle i boksen i motorrummet.
Er der andet jeg kan kontrollere ? Sidder der relæ eller andre sikringer der kan være årsag ?


Kommentarer på:  Kabineblæser virker ikke - Peugeot 107
  • #1   21. nov 2020 tjek der kommer strøm til blæser. du skal lige have top instrumentbrættet af tag 5 minutter

  • Jacob R
    Jacob R Tilmeldt:
    nov 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #2   21. nov 2020 Det kan også sagtens være modstanden. den sidder som regel ved blæseren med et stik på smiley

  • Palle J
    Palle J Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #3   21. nov 2020 Okay det vil prøve at undersøge. Får den blæseren til helt at stoppe med virke på alle trin ?
    Skal instrumentbrættet af for at finde modstanden ?


  • Palle J
    Palle J Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   21. nov 2020 Et par gode råd om at afmontere toppen af instrumentbrættet kunne være godt nu ??
    Hvad med Air bag ?


  • #5   21. nov 2020 Ja vis modstanden går til kan den holde op med at køre på alle trin. men tjek alle stik til den og til blæser motorer er ok og ikke smeltet. Det kan nemlig også ske ser alt ok ud så giv blæser motoren 12 volt, for at se om den virker.og får den det er den brændt af,husk også at tjekke stel er ok. ellers er motor blæser ledninger ok og modstanden får strøm fra justering knappen og fast strøm. Så det modstanden der er død. her er en video om hvordan blæser motoren bliver pille ud vis den er dårlig. og vis det er modstanden så plejer den at sidde i siden af blæser kassen.

    https://youtu.be/fTcF0zNwwHk


  • Palle J
    Palle J Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #6   21. nov 2020 Pyh det er jo det halve af bilen der skal adskilles for at komme derind ??
    Tak for info alle..


  • #7   21. nov 2020 Det var så lidt her er hvordan du udskifter den blæser/modstand vis det er den kun.
    https://youtu.be/tf8za2EtkBw


  • #8   21. nov 2020 Så nu har du lidt og tjekke ud smiley god arbejdslyst.

  • #9   21. nov 2020 #6-8
    Har i set videoen, har har godt nok god tålmodighed til at få den nye blæser monteret igen, jeg var brændt helt over , og splittet den potte i stort og småt brændbart smiley
    Håber du får fixet det, og super fedt freeway, altid er klar med nyttig hjælp smiley

    God aften....


  • #10   21. nov 2020 Det tager Ca 5 kvarter at skifte blæsermotor i sådan en. Ja, øverste del instrumentbord skal af, men det er jo super nemt på sådan en smiley

    Vi har skiftet mange af dem.


  • Palle J
    Palle J Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #11   22. nov 2020 Fem kvarter ?? smiley vil ikke sige hvor lang tid jeg har brugt nu men jo også første gang. Den lille arm med omdrejningstælleren sidder godt fast ?? plejer den det ? Jeg har taget bolten på toppen ved siden af.
    Og så stikket til airbag, er der en særlig teknik til det ?


  • #12   22. nov 2020 #11
    hvordan går det smiley


  • Palle J
    Palle J Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #13   22. nov 2020 Jeg kunne ikke få omdrejningstælleren af selvom bolten er fjernet ??
    Nu er den delvist samlet så den kan køre i morgen .
    Planen at skaffe en modstand og så prøve igen næste weekend.


  • #14   22. nov 2020 En modstand på en 107 er en gammel skole, som altid har en 12V gennemgang på det højeste trin. Det er usandsynligt, at det er modstanden der er gået, hvis den slet ikke blæser. Det kan sagtens være selve motoren, som er stået af.

  • Palle J
    Palle J Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #15   23. nov 2020 Okay det lyder ikke godt ??
    Den stoppede pludseligt med at virke, dagen efter virkede den igen, næste dag var den stoppet med at virke igen og har ikke virket siden.....
    hvis det altså siger noget.


  • #16   23. nov 2020 Hej
    Følg ledningerne med et dertil indrettet universal instrument eller +12
    v. polsøger.
    Hvis fra blæser til kontakt pludselig + er fejlen fundet.
    Hvis fra kontakt til blæser og + forsvinder er fejlen også fundet
    MVH KP


  • Palle J
    Palle J Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #17   25. nov 2020 Okay så kom jeg ind til sagens kerne, det er ikke modstanden der er defekt, og jeg måler 12 v helt frem til stikket på blæseren så det må være den der er stået af ?? det bliver opgaven i morgen efter job.
    Hvis der nogle fif til hvad der skal gøres før den kan komme ud modtages de meget gerne smiley


Kommentér på:
Kabineblæser virker ikke - Peugeot 107

Annonce